اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

توجه به اقتصاد کشاورزی کشور را از بحران مالی نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به ابعاد گسترده اقتصاد کشاورزی در توسعه اقتصاد ملی و شتاب پیشرفت کشور دارای اهمیت است.

توجه به اقتصاد کشاورزی کشور را از بحران مالی نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی استان اردبیل که با حضور اعضای اتحادیه صادر کنندگان تولیدات کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزی از محور‌های اصلی توسعه کشور محسوب می شود و باید برای خود کفایی در محصولات کشاورزی حمایت‌های جدی از این بخش صورت گیرد.

وی توجه به اقتصاد کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور نیل به توسعه اقتصاد ملی و نیز شتاب دادن به پیشرفت کشور ضرورت توجه به ابعاد اقتصادی محصولات کشاورزی دو چندان می‌شود و این موضوع اساسی باید از برنامه‌های اصلی بخش دولتی باشد و از پشتوانه سیاست‌های حمایتی نیز برخوردار شود.

پیرموذن با بیان اینکه بخش کشاورزی می‌تواند در تحقق شعار سال نقش اساسی داشته باشد، تصریح کرد: سال تولید ملی فرصت بسیار مناسبی است تا با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب و عزم ملی زمینه برای توسعه و شکوفایی این بخش در کشور فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان داشت: حمایت از تلاشگران عرصه تولید، اشتغال و سازندگی وظیفه همه مسئولان کشور است و بخش دولتی در این راستا نباید فقط به برگزاری جلسات و دادن شعار بسنده کند بلکه باید با واقع‌بینی و ژرف‌نگری تصمیم‌گیری کرده و برنامه‌ریزیهای علمی و کارشناسی لازم را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی انجام دهد.

پیرموذن توانمندی‌های کشاورزی استان را یاد آور شد و اظهار داشت: استان اردبیل یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود اما کشاورزی استان نتوانسته است به اندازه قابلیت‌های آن توسعه یابد.

وی یکی از دلایل عمده توسعه نیافته کشاورزی استان را بی‌تفاوتی بخش دولتی و عدم حمایت کافی آنها از این بخش مهم و محور توسعه استان عنوان کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اعضای اتحادیه صادرکنندگان تولیدات کشاورزی را به حضور فعال در بازارهای هدف و تلاش برای صادرات بیشتر فراخواند و افزود: صادرات محصولات کشاورزی می‌تواند بخش کشاورزی اردبیل را که محور اصلی توسعه استان است پویاتر و در اشتغالزایی نیز نقش موثری داشته باشد.

پیرموذن در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی کامل برای حمایت از کشاورزان استان تصریح کرد: حضور نماینده بخش خصوصی برای دفاع از حقوق کشاورزان در کارگروه کشاورزی یک ضرورت است و مسئولان استانی باید این شرایط را هر چه زود‌تر فراهم کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول