اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

خوابگاه‌های علوم پزشکی در ساری متمرکز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سیاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران تمرکزساختن تمامی خوابگاه‌ها در مجتمع پیامبراعظم (ص) ساری است.

خوابگاه‌های علوم پزشکی در ساری متمرکز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،‌ حسین جلاهی با اشاره به فعالیت شورای انضباطی دانشجویان در این معاونت بیان داشت: تخلف در حوزه دانشجویی بسیار کم است و تاکنون دانشجوی اخراجی نیز نداشتیم.

جلاهی آگاه بودن دانشجویان به حقوق خود را امری ضروری دانست و ادامه داد: در همین راستا، اعضای شورای انضباطی، آموزش‌های لازم را به دانشجویان جدیدالورود ارایه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 11 خوابگاه فعال در مجموعه دانشگاهی مازندران و بابل وجود دارد، گفت: امیدواریم یک خوابگاه مربوط به برادران در شهر آمل اختصاص یابد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه 30 تا 35 درصد از دانشجویان ما از خوابگاه‌ها استفاده می‌کنند، افزود: خوابگاه‌های ما از 30 نفر تا 260 نفر را پوشش می‌دهند.

جلاهی با بیان اینکه سعی داریم دانشجویان دستیاری بومی را نیز در خوابگاه مستقر کنیم، تصریح کرد: بخشی از خوابگاه‌های ما استیجاری هستند.

این مسئول ادامه داد: سیاست ما تمرکزساختن تمامی خوابگاه‌ها در مجتمع پیامبراعظم (ص) ساری است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد خوابگاه ویژه دانشجویان دختر در بخش پردیس دانشگاه را یکی از مصوبات هیئت دولت به مازندران نام برد و اضافه کرد: با ایجاد این خوابگاه بسیاری از هزینه‌های مربوط به اجاره خوابگاه کاهش می‌یابد.

جلاهی، برون‌سپاری خوابگاه‌ها را یکی دیگر از مصوبات سفر هیئت دولت دانست و یادآور شد: این مصوبه جز برنامه پنج ساله توسعه است.

وی اجرایی شدن این مصوبه را مشروط به حمایت‌های لازم دانست و گفت: اجرایی شدن این مصوبه در شهرهای مازندران به امکاناتی در قالب اعطای تسهیلات بانکی نیازمند است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرداخت انواع وام‌های تحصیلی، مسکن، ضروری، بیمه، حج و کار دانشجویی را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و تصریح کرد: طی سال تحصیلی جدید برای 13 متقاضی وام مسکن در مجموع  24 میلیون و 750 هزار ریال پرداخت شد.

جلاهی به واجد شرایط بودن 379 دانشجو برای دریافت 838 میلیون و 145 هزار ریال وام تحصیلی اشاره کرد و گفت: برای 161 دانشجو، 491 میلیون و 850 هزار ریال وام ضروری پرداخت شد.

وی از زیر پوشش بیمه قراردادن 80 دانشجو در این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: برای این افراد در مجموع 49 میلیون و 632 هزار ریال پیش‌بینی شده است.

این مسئول با بیان اینکه ماهانه 230 تا 240 میلیون تومان بابت تغذیه دانشجویان در سه وعده غذایی هزینه می‌شود، متذکر شد: 80 تا 90 درصد دانشجویان از نوع اغذیه اظهار رضایت‌مندی دارند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول