اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان:

آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان انتخاب شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان از انتخاب آثار برگزیده حضور در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند این شهرستان خبر داد.

آثار برگزیده جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان انتخاب شد

/به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، جواد نجار تمیزکار عصر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با اشاره به ارسال آثار برتر در جشنواره تئاتر شهروند اظهار کرد: در پایان مهلت ارسال  اثر به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان تعداد 100 اثر از 15 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که آثار برگزیده توسط هیئت بازبینی اعلام شد.

وی افزود: طبق اعلام رای هیئت بازبینی نمایش‌های «باروت» به کارگردانی احمد صمیمی از تهران، «انقلاب زباله» به کارگردانی مجتبی خلیلی از تنکابن، «تب تابلو» به کارگردانی محمود فرضی‌نژاد از سیاهکل، «کی آشغالشو اینجا ریخته» به کارگردانی محمد مظفری از بوشهر، «دست به دست هم دهیم به مهر» به کارگردانی «ساحل» احمددوست از آستانه‌اشرفیه، «مکبث و یک کاسه دوغ شتر» به کارگردانی اسفندیار قرنجیک از گنبد کاووس، «صدای سکوت» به کارگردانی بهداد بلیغ‌فر از تهران، «من دوست ندارم تنها باشم» به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد،«یخورده این‌ورتر» به کارگردانی پویان عطایی از اهواز، «سفر پرماجرا» به کارگردانی علی شیدیان از لاهیجان، «کلاه» به کارگردانی مسعود رشیدی از قوچان، «مگه دستفروشی عیبه» به کارگردانی ستار مهرشاد از اهواز، «خواب نما» به کارگردانی نگین سرکانی از تهران، «گمشده» به کارگردانی حیدر رضایی از اندیمشک، «عروسی شب» به کارگردانی زهرا بردبار از رشت، «قاقاخان» به کارگردانی وریا شاکر از سقز، «مسافران عاصی» به کارگردانی عزیز زادسر از مریوان، «تصادف» به کارگردانی علی بی‌داوسی از لاهیجان به بخش مسابقه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان راه یافتند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان گفت: نتیجه دو نمایش با نام‌های از «حقیقت تا آروغ روشنفکری» از لاهیجان و به «در می‌گویم» از لنگرود به صورت مشروط پس از بررسی دوباره هیئت بازبینی در روز سه‌شنبه همین هفته اعلام می‌شود.

به گفته نجار تمیزکار در این جشنواره 15 استان کشور شامل گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، کردستان، تهران، قم، یزد، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی می‌توانند شرکت کنند.

وی زمان برگزاری سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند را از تاریخ 31 مرداد سال جاری تا سوم شهریور در هشت نقطه شهر لاهیجان عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با همکاری و مشارکت مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به منظور آگاهی‌بخشی بیشتر در زمینه‌های مختلف شهروندی و انتقال انتظارات متقابل مردم و مدیریت شهری مبادرت به برگزاری سومین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال سه گروه خارجی نیز در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان حضور می‌یابند، متذکر شد: این جشنواره در 16 عنوان برگزار می‌شود.

نجار تمیزکار شهروند و فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی، شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند و نگاه اسلام به بهداشت فردی و محیط، شهروند و تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شهروند و امر به معروف و نهی از منکر را از جمله عناوین جشنواره ذکر کرد.

وی بیان کرد: شهروند و رفاه اجتماعی، شهروند و سالمندان، شهروند و مدیریت زباله و پسماند، شهروند و عوارض محلی، شهروند و توسعه اقتصادی، شهروند و توسعه فرهنگ ایمنی، شهروند و فرهنگ شهرنشینی، شهروند و آسیب‌های اجتماعی از دیگر عناوین جشنواره هستند.

به گفته دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، جشنواره مذکور با عناوین مشارکت شهروندان در اداره شهر، مشارکت شهروندان در حفظ اموال شهری و مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز و زیباسازی محیط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول