اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار هرمزگان خبر داد

بزرگ‌ترین پروژه مهر ماندگار بخش آب کشور نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: مجتمع آب‌رسانی روستاهای قشم در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه مهر ماندگار بخش آب کشور شناخته می‌شود که تکمیل آن نیازمند اعتباری معادل 100 میلیارد ریال است.

بزرگ‌ترین پروژه مهر ماندگار بخش آب کشور نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار

عبدالحمید حمزه‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به پروژه‌های در دست احداث حوزه آب روستایی هرمزگان، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد هفت مجتمع بزرگ آب‌رسانی روستایی در غرب این استان در دست احداث است.

وی با بیان اینکه آب‌رسانی به روستاهای غرب هرمزگان از طریق طرح محرم از سال‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد: این طرح در حال حاضر در هرمزگان که روستاهای پارسیان و بندرلنگه را شامل می‌شود با پیشرفت 30 درصدی رو به رو است که امید است با تکمیل به موقع پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک به پیشرفتی معادل 60 درصد برسد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت آب شرب روستاهای بشاگرد در شرق هرمزگان اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه اراضی مناطقی همانند بشاگرد در شرق هرمزگان، به دلیل جنس خاص سبب می‌شود که آبخور زیرزمین در این مناطق تشکیل نشود و از همین‌روست که در بشاگرد شرکت‌ آب و فاضلاب گزینه آب‌های زیرزمینی را از گزینه‌های منابع تامین آب آن‌گونه که باید در اختیار ندارد.

به گفته وی، تامین آب شهرستان بشاگرد وابسته به بارندگی است و خط انتقال آب از سد جگین به روستاهای شرق این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: این خط توان و ظرفیت تامین 50 درصد آب روستاهای این منطقه را داراست.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 600 روستا در استان هرمزگان فاقد شبکه آب‌رسانی است، تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات مصوب برنامه پنجم، شاخص بهره‌مندی روستاها از شبکه آب‌رسانی روستایی به بیش از 90 درصد می‌رسد.

حمزه‌پور اضافه کرد: آب‌رسانی به روستاهای قشم نیز طی چندین طرح و برنامه در دست اجراست.

وی گفت: طرح مجتمع آب‌رسانی روستاهای قشم از خط انتقال بندرعباس به قشم بزرگ‌ترین پروژه مهر ماندگار روستایی در بخش آب در کشور است.

این مسئول با بیان اینکه این طرح از سال 1381 آغاز شده و تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد، متذکر شد: اعتبار مصوب این طرح در سال گذشته بیش از 154 میلیارد ریال بود و تاکنون 63 درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، در راستای تکمیل این طرح به 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول