اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از بافندگان صورت می‌گیرد

برپایی جشنواره فرش دستباف گره زرین در شهرکرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره فرش دستباف با عنوان گره زرین در راستای حمایت از بافندگان در شهرکرد برگزار می‌‎شود.

برپایی جشنواره فرش دستباف گره زرین در شهرکرد

علیرضا شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بازاریابی فرش موجب ایجاد درآمدزایی و اشتغال برای این استان خواهد شد، بر همین اساس با تبلیغات مناسب، ارائه یک مدیریت جامع و شناخت بازارهای مصرف، هر بافنده می‌تواند هم یک شغل داشته باشد و هم منبع درآمدی از طریق بافت فرش به‌دست آورد.

وی با اشاره به انواع مختلف سبک بافت فرش در این استان، گفت: فرش بختیاری اغلب در شهرستان‌های شهرکرد، کیار، فارسان و کوهرنگ تولید می‌شود.

شیخی طبیعی و گیاهی بودن رنگ‌های فرش استان را از بارزترین شاخص‌های فرش استان عنوان کرد و گفت: برخورداری از نقوش اصیل از دیگر مزیت‌های فرش استان محسوب می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های این اداره در راستای حمایت از هنرمندان قالیباف استان، گفت: تأسیس انجمن طراحان فرش دستباف چهارمحال و بختیاری، تأسیس اتحادیه صنف صادرکنندگان فرش دستباف، برگزاری جشنواره فرش دستباف، شرکت در جشنواره فروش فرش دستباف از مهم‌ترین این برنامه‌ها به‌شمار می‌‎رود.

وی ادامه داد: شرکت در المپیاد دانشجویی فرش دستباف کشور و تأسیس شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان فرش دستباف برای ارتقای فرش استان از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

شیخی همچنین با اشاره به شرکت بافندگان این استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، گفت: شرکت قالیبافان و طراحان در نمایشگاه‌های داخلی و برون مرزی موجب آشنایی بافندگان استان با نیازهای بازارهای جهانی خواهد شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول