اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کردستان:

حمایت از طرح‌های پژوهشی اولویت اوقاف کردستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف کردستان گفت: این اداره‌کل به منظور دستیابی به راهکارهای علمی و کاربردی در حوزه فعالیت‌های اداری و اجرایی، از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی حمایت می‌کند.

حمایت از طرح‌های پژوهشی اولویت اوقاف کردستان است

اسماعیل رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: پژوهشگران، محققان، استادان حوزه و دانشگاه و دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند با انتخاب یکی از عناوین مشخص شده توسط این اداره‌کل طرح‌های پژوهشی خود را ارائه کنند.

وی نقش ارتقا بهره‌وری موقوفات در تولید ملی، وقف و بازار سرمایه، سهم موقوفات در اقتصاد بدون نفت، نقش وقف در کارآفرینی و نقش وقف در ارتقای سلامت را از جمله عناوین طرح‌های پژوهشی عنوان کرد که دانشجویان می‌توانند در قالب این عناوین پایان‌نامه‌های خود را دنبال نمایند.

وی از دیگر عناوین و موضو‌ع‌های مدنظر این‌ اداره‌کل برای تحقیق و پژوهش را نقش وقف در تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، نقش وقف در ایجاد و حفظ آثار اسلامی و تاریخی و نقش وقف در حفظ محیط زیست ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان گفت: نقش بقاع متبرکه در اقتصاد و اشتغال، الزامات تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نقش بقاع در ارتقای سلامت و تعامل وقف و نهضت حسینی از دیگر عناوین طرح‌های پژوهشی است.

رستمی تصریح کرد: محققان در زمینه نقش وقف در ترویج دین به صورت مدرن، بررسی نقش بقاع و اماکن متبرکه در گردشگری مذهبی و زیارتی، شناسایی، بازنگری، اصلاح و بهبود فرآیندها در سطح سازمان مرکزی، استان‌ها، ادارات و دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها و اجرا و پیاده‌سازی آنها هم می‌توانند طرح‌های پژوهشی خود را با حمایت این اداره‌کل ارائه کنند.

وی ادامه داد: تعامل و رابطه متقابل وقف و تحقیق و پژوهش، تعامل و رابطه متقابل وقف و آموزش، مقایسه طبقه‌بندی مشاغل سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان‌های هم‌طراز و نقش مدیریت و برنامه‌ریزی بر افزایش کارایی و اثربخشی در سازمان اوقاف و امور خیریه از دیگر موضوعات طرح‌های تحقیقاتی این اداره‌کل است.

وی عنوان کرد: هر پژوهشگر می‌تواند فقط یک طرح پژوهشی پذیرفته شده را با استفاده از نرم‌افزار ورد 2003 یا 2007 و ارائه مستندات مربوط به سوابق پژوهشی و مدرک تحصیلی خود ارائه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: حمایت از پژوهشگران و محققان موجب پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف می‌شود.

رستمی اضافه کرد: حمایت از طرح‌های پژوهشی یکی از الزامات تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و بیشتر عناوین طرح‌های مورد حمایت اداره‌کل اوقاف استان در زمینه نقش بقاع متبرکه در اقتصاد، اشتغال و تولید علم است.

وی در پایان عنوان کرد: استان کردستان دارای استعدادها و ظرفیت‌های انسانی توانمند فراوانی است که باید با حمایت از آنها زمینه بروز و ظهور افراد نخبه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول