اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

تجهیز و نوسازی واحدهای دامداری شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از تجهیز و نوسازی واحدهای دامداری به ویژه گاومیش‌داری‌های این شهرستان خبر داد.

تجهیز و نوسازی واحدهای دامداری شوشتر

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: با اعتباری بیش از 160 میلیون ریال جایگاه‌های پرورش گاومیش در شهرستان شوشتر نوسازی شده است.

وی افزود: 320 متر جایگاه برای چهار نفر از گاومیش‌داران با اختصاص 160 میلیون ریال برای نخستین‌بار نوسازی شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سطح بهداشت و وضعیت محیط زیست، افزایش کمی و کیفی تولید فرآورده‌های دامی، افزایش سطح درآمد دامداران و کاهش میزان مهاجرت آنان به شهرها، کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بهبود کیفی واحدهای گاومیش داری مطابق با ضوابط فنی مهندسی بهداشت جایگاه جام از اهداف عمده اجرای عملیات نوسازی جایگاه‌های دام است.

پوررکنی تأکید کرد: جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر برای ارتقای سطح آموزش‌های خود به روستائیان در سال‌جاری اقدام به آموزش نحوه تولید و نگهداری مرغ بومی کرده است که این کلاس‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعداد کلاس‌های برگزار شده افزود: تا کنون بیش از شش کلاس آموزشی در روستاهای شهرستان شوشتر تشکیل شده و 120 نفر در این زمینه آموزش دیده‌اند و برگزاری کلاس‌ها با توجه به درخواست و نیاز متقاضیان ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر همچنین از توزیع بذر سویا به میزان بیش از 7 هزار کیلوگرم در میان کشاورزان به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور خبر داد و گفت: با توزیع این میزان بذر بیش از 60 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت سویا رفت.

پوررکنی با اشاره به اینکه میزان کشت این محصول افزایش خواهد یافت، تأکید کرد: کشت این محصول کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که میزان سطح زیرکشت این محصول به 100 هکتار برسد که در سال‌های اخیر بی‌نظیر است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول