اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر خبر داد

دامداران و پرسنل بیمارستان در معرض ابتلا به بیماری CCHF

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر گفت: کسانی که با دام در ارتباط هستند و همچنین پرسنل بهداشتی و درمانی در معرض خطر ابتلا به بیماری CCHF هستند.

دامداران و پرسنل بیمارستان در معرض ابتلا به بیماری CCHF

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، اکبر موسوی ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به بحث تب کریمه کنگو اظهار داشت: این بیماری دو گروه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: کسانی که با دام در ارتباط هستند و همچنین پرسنل بهداشتی و درمانی دو گروه اصلی در معرض خطر این بیماری هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر عامل این بیماری را یک ویروس وارد شده به خون حیوانات عنوان و خاطرنشان کرد: این ویروس در داخل خون این حیوانات گردش کرده و اگر این خون به هر صورتی به انسان منتقل شود، عامل انتقال بیماری به انسان خواهد بود.

وی افزود: این بیماری یکسری علائم، درد عضلانی و سردرد ایجاد کرده و در کنار آن علائمی از خونریزی مشاهده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه از سال 78 تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان زنجان دیده نشده است، گفت: بیشترین آمار این بیماری در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان مشاهده شده است.

گفتنی است، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد ویروسی خونریزی دهنده قابل انتقال از حیوان به انسان است که عامل آن در خانواده بونیا ویریده و جنس نایرو ویروس طبقه‌بندی می‌شود.

این بیماری در انسان با سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی، سرخی مخاط چشم، ترس از نور و علائم مشابه آغاز شده و ممکن است با حالت تهوع، گلو درد و با اسهال و درد منتشر شکمی همراه باشد که پس از سه تا پنج روز خونریزی نقطه‌ای در پوست دیده شده و به دنبال آن ممکن است سایر پدیده‌های خونریزی دهنده مثل اسهال خونی، خونریزی از دهان، ملتحمه چشم، گوش‌ها، رحم و حتی خلط خونی ظاهر شود که در نهایت ممکن است به دنبال از دست دادن حجم داخل عروقی خون، خونریزی مغزی، کمبود مایعات ناشی از اسهال مرگ حادث شود.

این بیماری در دام‌ها علائم خاصی نداشته و دام ممکن است فقط تب زودگذر و یا پرخونی خفیف ملتحمه داشته باشد ولی در عین حال می‌تواند موجب انتقال بیماری به انسان شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول