اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شهرداران استان تهران تصویب شد

کمک 4 میلیارد ریالی شهرداران تهران به "زلزله‏زدگان آذربایجان"

خبرگزاری فارس: در نشست شهرداران استان تهران، اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال از سوی شهرداران استان تهران برای کمک به زلزله‏زدگان آذربایجان شرقی تصویب شد.

کمک 4 میلیارد ریالی شهرداران تهران به "زلزله‏زدگان آذربایجان"

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، صبح امروز این مصوبه توسط مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران پیشنهاد شد و از سوی معاون عمرانی استاندار تهران و همچنین شهرداران حاضر در این نشست مورد موافقت قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار تهران در نشست شهرداران این استان که با حضور مدیرکل دفتر شهری و شوراها، مدیرکل دفتر فنی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران و فرماندار دماوند به میزبانی شهرداری آبسرد برگزار شد، اظهار داشت: پیش از هر موضوعی باید وقوع این حادثه دلخراش را به عموم امت اسلامی ایران به ویژه مردم شریف، غیور، انقلابی و همیشه در صحنه آذربایجان شرقی تسلیت عرض کنیم.

محمدرضا محمودی ادامه داد: این زمین‏لرزه ساعت 17 و 5 دقیقه با توان 6.2 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در برخی مناطق استان آذربایجان شرقی رخ داد.

وی اضافه کرد: مجموعه استانداری تهران پس از دقایقی به صورت آنلاین از این موضوع باخبر شد و بلافاصله نشستی با حضور استاندار تهران و معاونت بحران این نهاد تشکیل داد و اعلام آمادگی خود را برای هرگونه کمک‏رسانی به حادثه‏دیدگان این واقعه اعلام کرد.

محمودی افزود: با توجه به میزان و شدت این زمین‏لرزه، بروز تلفات و خسارات مالی و جانی ناشی از آن نیز قابل پیش‏بینی بود.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: بر اساس آخرین اخبار ارسالی از زلزله آذربایجان متاسفانه بیش از 300 تن از هموطنان آذری جان خود را از دست داده‏اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، نزدیک به یک هزار نفر مجروح و جمع کثیری از این عزیزان بی‏خانمان شده‏اند.

محمودی ادامه داد: در این زمین‏لرزه 20 روستا به صورت 100 درصد تخریب شد و نزدیک به 80 منطقه روستایی نیز با آسیب 80 تا 100 درصدی مواجه شده‏اند.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: بافت روستایی در آن مناطق چندان مناسب نبود و تعداد زیادی از هموطنان آذری جان خود را از دست دادند.

همچنین در این نشست، شهرداران استان تهران اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال را برای کمک به زلزله‏زدگان آذربایجان شرقی اختصاص دادند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول