اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شهربابک:

امنیت در شهربابک مطلوب است

خبرگزاری فارس: دادستان شهربابک گفت: امنیت شهربابک در استان کرمان بی‌نظیر و نمونه است.

امنیت در شهربابک مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، علیرضا کشاورز صبح امروز در جلسه ستاد حفاظت اجتماعی این شهرستان امنیت شهربابک را در استان بی‌نظیر و نمونه دانست و اظهار داشت: در این شهرستان سرقت‌های پیچیده و سرقت‌های همراه با آزار و اذیت در مقایسه با سایر شهرستان‌ها وجود ندارد و از امنیت بالایی برخوردار هستیم و وضعیت مطلوب‌تری وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهربابک بیان داشت: این امنیت به خود مردم بر‌می‌گردد به طوری که من فکر می‌کنم یک ستاد حفاظت شهری داریم.

کشاورز فلسفه ایجاد ستاد حفاظت اجتماعی را امر به معروف و نهی از منکر و جمع‌آوری معضلات شهری به نحوی که به دادگستری ورود نکند، بیان کرد و ابراز داشت: اگر کسی بخواهد زندگی سالمی داشته باشد، مانعی در کارش نیست در صورتی که نا‌امنی همه جا وجود دارد و این به مردم بر‌می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که از ما آمار و ارقام نا‌امنی را می‌خواهند ما هیچ‌گونه آماری نداریم که ارائه دهیم.

کشاورز تصریح کرد: از ابتدای کارمان امنیت و شاخصه‌های امنیت را سر‌لوحه کار خود قرار دادیم و هیچ‌ زمانی امنیت را به هیچ چیز نفروختیم.

دادستان شهربابک با قدردانی از زحمات مدیران مجتمع مس شهربابک که نسبت به بازسازی ساختمان دادگستری اقدام کردند، گفت: ما در هیچ جا قانون را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنیم و قانون را نمی‌فروشیم، لذا با بی‌نظمی یکی از مدیران مس روبه‌رو شدیم و وی را بازداشت کردیم و این بیانگر ثبات قانون و امنیت است.

کشاورز در مورد حمایت از زندانیان بیان داشت: همه جا این انجمن زیر نظر دادستان و با کمک دادستان فعالیت می‌کند و بررسی وضعیت خانواده‌های زندانیان وظیفه دادستان است، لذا هر کجا که ما خواستیم کاری برای این خانواده‌ها انجام بدهیم، برخی‌ها با سنگ‌اندازی در این کار سعی در ممانعت آن داشتند.

کشاورز با اعلام خبر فروش 50 هکتار زمین زراعی دادگستری که بدون انجام هیچ‌گونه فعالیتی در آن رها شده بود، گفت: از سود پول فروش این زمین بسیاری از مشکلات خانواده‌های زندانیان را برطرف کردیم و اکنون در شهربابک هیچ فرزند زندانی وجود ندارد که به دلیل کمبود پول ترک تحصیل کرده باشد.

وی با بیان برخی از وظایف دادستان گفت: دادستان باید 50 درصد از وقتش را در دادگستری باشد و 253 وظیفه دارد و همچنین باید در جامعه حضور پررنگ داشته باشد و به معضلات شناخت داشته باشد.

کشاورز با تأکید بر اینکه انسانی که کار دارد، جرمی مرتکب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر دادستان اختیاراتی که قانون در اختیارش گذاشته است را می‌خواست در جامعه پیاده کند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شدند.

وی با اشاره به برنامه‌ خود برای احداث یک کارخانه صنایع جنبی مس در جوار زندان برای زندانیان آزاد شده ابراز داشت: با مذاکراتی که با مدیرعامل مجتمع مس انجام شد، قرار شد که این کارخانه در آن جا احداث شود که با احداث آن امنیت جامعه افزایش می‌یابد، اما مخالفت مسئولان موجب ایجاد یک لطمه و آسیب بزرگ به شهرستان شده است.

کشاورز زندان شهربابک را یکی از بهترین زندان‌های کشور دانست و افزود: یکی دیگر از اولویت‌های کاری ما بحث زندان است و همیشه به دنبال این بوده‌ایم که مسائل تربیتی در آن جا فعال باشد و این‌ها جزو افتخارات هستند.

وی گفت: دادستانی شهربابک در استان در طرح CMS در استان اول شده و در این طرح تمام اطلاعات یک پرونده در کامپیوتر ثبت می‌شود و هر قاضی در هر کجای کشور که باشد می‌تواند یک پرونده را بررسی کند.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول