اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت نشان می‌دهد امنیت ملی در فرامرزهاست/دوران جنگ درون‌قلعه‌ای به سر رسیده است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: بصیرت به ما نشان می‌دهد که امنیت ملی کشور در فرامرزهاست و حمایت ما از سوریه، لبنان و فلسطین به خاطر این است که دوران جنگ درون‌قلعه‌ای به سر رسیده است.

بصیرت نشان می‌دهد امنیت ملی در فرامرزهاست/دوران جنگ درون‌قلعه‌ای به سر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدتقی رکنی بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان ستاد سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استفاده از شب‌های معنوی قدر برابر با 80 سال عمر انسان سفارش شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تشریح اهداف خلقت انسان از منظر آیات، روایات و تفاسیر افزود: شناخت پروردگار، نفع رساندن به بندگان خدا و نیل به قرب خداوند از اهداف خلقت انسان است.

وی ادامه داد: خداوند انبیا را برای هدایت انسان فرستاد و کتب آسمانی را نازل فرمود تا با این تمهیدات کمال انسان محقق شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خدا برای کمال و سعادت انسان به خود انسان اکتفا نکرده است، گفت: فجایع میانمار، فلسطین، بحرین نتیجه تفکر بشری با عناوین لیبرالیسم و صهیونیسم است.

وی دلیل عدم بعثت پیامبری بعد از نبی مکرم اسلام(ص) را کامل بودن دین مبین اسلام دانست و افزود: اسلام، احکام متعالیه از قبل از تولد انسان تا بعد از مرگ را دارد و سه خصوصیت اصلی نیز برای جانشینان پیامبر اکرم(ص) ذکر شده که باعث حفظ دین می‌شود.

رکنی عصمت مطلق، پرهیز از گناه و علم الهی را از ویژگی‌های جانشینان منصوب از سوی خدا برای پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: وظیفه امام‌المسلمین ایجاد حکومت، بیان احکام دین و رهبری حیات معنوی پیروان است.

وی به شکوائیه حضرت علی‌(ع) از امت اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: بدعت‌گذاری در دین، دنیا پرستی امت و ریزش افراد به ویژه بزرگان از عوامل شکایت حضرت علی(ع) از امت اسلام بوده است.

رکنی تصریح کرد: بصیرت، تقوا و ولایت‌پذیری از راهکارهای پرهیز از انحراف و بقای دین در جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: بصیرت به ما نشان می‌دهد که امنیت ملی کشور در فرامرزهاست و حمایت ما از سوریه، لبنان و فلسطین به خاطر این است که دوران جنگ درون‌قلعه‌ای به سر رسیده و بر اساس وظیفه مسلمانی باید به امت اسلامی کمک کنیم.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول