اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر هچیرود در مازندران:

شهر گردشگری «هچیرود» همچنان با کم‌آبی مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر هچیرود در مازندران با اشاره به تداوم کم‌آبی در شهر گردشگری هچیرود، خواستار پیگیری مسئولان برای حل این مسئله شد.

شهر گردشگری «هچیرود» همچنان با کم‌آبی مواجه است

نظرعلی فقیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هچیرود اظهار داشت: با توجه به مشکلات روزافزون کم‌آبی در شهر هچیرود و با توجه به تاکید‌هایی که در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس شده بود قرار بود دو حقله چاه آب در «هرطه‌کلا» و «مسده» حفر شود که بعد از گذشت حدود 20 روز همچنان منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

وی عنوان کرد: بخش زیادی از آب شرب شهر هچیرود که متشکل از 13 محله است از چشمه‌های چاخانی و سنگوارث تامین می‌شود که این چشمه‌ها به دلیل گرمای هوا بازدهی مطلوبی ندارند.

فقیه با اشاره به اینکه وضعیت تهیه آب شرب هچیرود و شهروندان آن بسیار سخت شده، ادامه داد: در این مدت مردم با تانکرهای ذخیره‌سازی، چاه‌های خانگی و یا برخی از چشمه‌های کوچک آب شرب اطراف به تامین آب مورد نیاز خود می‌پردازند که از نظر بهداشتی نیز مشکل‌آفرین است.

این مسئول تصریح کرد: اگر چه با حفر این دو حلقه چاه که اگر در این مدت نیز اجرایی شود تا بهره‌برداری از آن تاثیری در روند آبرسانی به شهروندان ندارد، اما امیدواریم با اجرایی شدن آن در سال‌های آینده مشکلات تامین آب شرب منطقه تاحدودی برطرف شود.

رئیس شورای شهر هچیرود با اشاره به اینکه مدیریت آب چاخانی و محمدحسین آباد به آبفای شهری واگذار شده، بیان داشت: ساختمانی به صورت موقت برای آب و فاضلاب شهری در هچیرود اجاره شد و درصددیم تا دیگر مناطق این شهر تازه تاسیس تحت مدیریت آب و فاضلاب شهری قرار گیرند.

* عدم وجود فضای ساحلی مشکل شهر گردشگری هچیرود

فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ساحل در هچیرود یا در اختیار افراد حقیقی قرار دارد و یا اینکه مربوط به ارگان‌های دولتی است، یادآور شد: نداشتن فضای ساحلی از معضلات مهم این شهر گردشگرپذیر است.

وی تصریح کرد: در قسمتی از ساحل مدرسه تخریبی وجود دارد که رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌هایی با آموزش و پرورش صورت گرفته تا نسبت به معاوضه این موقعیت ساحلی به نفع شهرداری و شهروندان و گردشگران اقدام شود.

این مسئول با اشاره به عدم استقرار پاسگاه انتظامی در هچیرود علت آن را نداشتن مکان مناسب برای اجاره ساختمانی به این منظور عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به گردشگری بودن منطقه و درآمدهای خوب مردم برای اجاره شبانه اماکن خود، تمایلی برای اجاره‌های بلندمدت در این شهر وجود ندارد، اما شورای شهر درصدد است تا مکانی به این منظور در اختیار فرماندهی انتظامی چالوس قرار دهد.

رئیس شورای شهر هچیرود در پایان از احداث پروژه پل این شهر با اعتبار 300 میلیون تومان از محل اعتبارات حوادثی استان خبر داد و متذکر شد: با توجه به درآمدهای شهرداری هچیرود این پل نیازمند اعتبارات بیشتری از سوی استان است که امیدواریم مسئولان استانی آن را مورد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول