اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت هلال احمر نیر و پارس‌‌آباد انجام شد

ارسال محموله‌‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: به همت مسئولان جمعیت هلال احمر شهرستان نیر و پارس‌آباد محموله‌های امدادی و غذایی به مناطق زلزله‌زده اهر و ورزقان ارسال شد.

ارسال محموله‌‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این محموله‌ها شامل مواد غذایی، چادر امدادی و برخی تجهیزات پزشکی درمانی است که صبح امروز برای رفع نیاز حادثه‌دیدگان ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیر اظهار داشت: محموله ارسالی از این شهرستان شامل 2 هزار بسته مواد غذایی و 200 چادر امدادی است که بعد از اطلاع یافتن از وقوع زلزله اقدام به تهیه آن کرده و به مناطق زلزله ارسال کردیم.

حجت فرجی بیان داشت: جمعیت هلال احمر نیر 12 تیم امداد و نجات را نیز به مناطق زلزله‌زده اهر و ورزقان اعزام کرده تا بتوانند به آسیب‌دیدگان این زلزله مهیب کمک کنند.

علی مونسی رئیس جمعیت هلال احمر پارس‌آباد نیز از ارسال محموله کمک‌های ضروری خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر پارس‌آباد 2 هزار بسته غذا و بیش از 20 امدادگر را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرده است تا برخی از نیازمندی آسیب دیدگان برطرف شود.

نظام پزشکی اردبیل هزینه مراسم روز پزشک را به زلزله‌زدگان اختصاص داد

سازمان نظام پزشکی استان اردبیل نیز هزینه برگزاری مراسم روز پزشک در سال جاری را به زلزله‌زدگان اهر و ورزقان اختصاص داد و از جامعه پزشکی خواست کمک‌های نقدی خود را به حساب 2518907 نزد بانک رفاه شعبه مرکزی اردبیل واریز کنند تا با جمع‌آوری کمک‌های مورد نیاز به کمک آسیب دیدگان بشتابیم.

این سازمان همچنین از آمادگی اعزام پزشکان در صورت نیاز به مناطق حادثه‌دیده برای کار امداد و نجات خبر داد.

انتقال 1000 مجروح به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم‌اکنون هزار مجروح به کمک نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر سرپایی مداوا شده و یا به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

علی مظفر افزود: تا کنون 3 هزار  چادر برای اسکان 16 هزار نفر و همچنین 15 هزار تخته پتو و 11 هزار بسته غذایی و بیش از 12 هزار قوطی کنسرو به همت جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی و استان معین اردبیل بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

وی از حضور هزار امدادگر از استان‌های همجوار در کار امداد و نجات خبر داد و گفت: ما با به کارگیری 11 تیم جستجو و همچنین دستگاه‌های زنده‌یاب کار بیرون آوردن مصدومان و افراد فوت شده زیر آوارها را انجام دادیم و 400 دستگاه خودروی امدادی و تجهیزات نیز به منطقه ارسال شده است.

بیمارستان مشگین‌شهر پذیرای مصدومان زلزله اهر

مسئول اکیپ اعزامی دانشگاه علوم پزشکی اهر و ورزقان نیز در خصوص فعالیت نیروهای این مجموعه ابراز داشت: با دستور سریع رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اکیپ خود را از شهرستان مشگین‌شهر به مناطق زلزله‌زده اعزام کردیم.

باقر رئیسی افزود: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده نیروهای امدادی و اورژانسی ما در کمتر از 20 دقیقه در محل حادثه حاضر بوده و به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند.

وی بیان داشت: 15 دستگاه آمبولانس در این مدت توانسته است به حادثه‌دیدگان کمک کرده و 40 مجروح را نیز در بیمارستان مشگین‌شهر مورد مداوا قرار دهیم.

این مسئول در ادامه از آمادگی بیمارستان مشگین‌شهر برای پذیرش مصدومان خبر داد و گفت: در صورت نیاز از بیمارستان‌های مرکز استان اردبیل نیز برای مصدومان و مراجعه کنندگان احتمالی این حادثه بهره خواهیم برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری تبریز به دنبال زلزله 6.2 ریشتری اهر و ورزقان بیش از 150 پس لرزه به ثبت رسیده است که بزرگی آنها 4.8 ریشتر بوده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول