اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

زنان عشایر سمیرم از آموزش‌های کمک‌های اولیه بهرمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر سمیرم گفت: برای نخستین بار در ایران، 200 نفر از بانوان عشایر سمیرم از آموزش مامایی، تزریقات و کمک‌های اولیه بهرمند می‌شوند.

زنان عشایر سمیرم از آموزش‌های کمک‌های اولیه بهرمند می‌شوند

سیدابوالقاسم هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقوله بهداشت نزد عشایر (به ویژه در زمان کوچ) همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، بنابراین اداره امور عشایر سمیرم، دوره مقدماتی، تزریقات و کمک‌های اولیه و مامایی را برای برطرف کردن مشکلات پیش‌آمده در هنگام کوچ، ویژه 200 نفر از بانوان عشایر برگزار کرده است.

وی ادامه داد: اداره امور عشایر سمیرم برپایی دوره تکمیلی مامایی، تزریقات و کمک‌های اولیه را نیز برای برترین‌های دوره مقدماتی، در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره امور عشایر سمیرم تصریح کرد: از دیگر اقدامات مفیدی که قرار است در اختیار عشایر سمیرم گذاشته شود آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی است که این وسایل در مراکز پرجمعیت عشایر از جمله باغ شهباز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سمیرم 4 هزار و 870 خانوار عشایر وجود دارد، تاکید کرد: در این شهرستان بزرگ‌ترین ییلاق کشور تمرکز یافته است.

*تهیه علوفه دام بزرگ‌ترین مشکل عشایر سمیرم

رئیس اداره امور عشایر سمیرم با اشاره به اینکه کمبود علوفه برای دام در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل عشایر سمیرم است، تصریح کرد: به دلیل کاهش باران‌های بهاره، مقدار گیاهان مرتعی نیز کم شده و این مورد مشکلاتی را برای عشایر به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه عشایر سمیرم همواره در شهریورماه کوچ خود را به طرف قشلاق آغاز می‌کنند، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود علوفه لازم برای دام‌ها که مقدار آنها نیز قابل توجه است، عشایر سمیرم در رنج هستند.

هاشمی بیان کرد: اداره امور عشایر سمیرم از نظر تأمین آب شرب عشایر مشکل خاصی ندارد و به وسیله تانکرهای 14 هزار لیتری آب لازم را در اختیار آنها قرار می‌‌دهد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول