اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

ایرادهای طرح پزشک خانواده رفع شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: چنانچه بعد از رفع ایرادهای طرح پزشک خانواده، برای اجرای آن اهتمام شود، این طرح مصداق بارز " ما می‌توانیم " خواهد بود.

ایرادهای طرح پزشک خانواده رفع شود

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیش از این چنین تصوری وجود داشت که در کشور برای اجرایی‌کردن طرح‌های بزرگ امکانات لازم وجود ندارد و زیرساخت‌ها فراهم نیست ولی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان یکی از طرح‌های مهم و سرنوشت‌ساز با موفقیت به اجرا درآمد که امیدواریم این طرح نیز عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: به طور قطع هر طرح اشکالاتی داشته و اجرای آن تبعات مثبت و منفی در بر دارد ولی با این همه ضمن رفع ایرادها باید برای اجرای آن، برنامه‌ریزی کرد تا مسئولان و جامعه هدف به تدریج آماده شوند.

این نماینده مجلس بر لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه برای اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: بسترهای فکری و اجتماعی مورد نیاز باید در جامعه به طور مطلوب فراهم شود و همچنین اشکال‌های اعلام شده از طرف سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

فتاحی موفقیت این طرح را در بستر زمان امکان‌پذیر دانست و بیان داشت: مسائلی مانند نامشخص بودن وظایف پرستار و پزشک، عدم تخصیص بودجه کافی، نبود نیروی انسانی از جمله مشکلاتی است که مجریان طرح اعلام کرده‌اند ولی با رفع این مسائل و با گذشت زمان می‌توان به نقطه مطلوبی رسید. 

وی وظیفه سازمان نظام پزشکی را سامان‌دادن به فعالیت‌های پزشکان و آماده‌کردن آنها برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: مسئولان سازمان نظام پزشکی ضمن اینکه برای دفاع از حق و حقوق فعالان عرصه سلامت گام برمی‌دارند باید در راستای روشنگری و آگاه‌سازی این قشر تاثیرگذار برنامه‌ریزی کنند.

فتاحی با اظهار به اینکه انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی در آذرماه سال جاری برپا می‌شود، اظهار داشت: باید برای انتخاب افراد مصمم و پرتلاش اهتمام کرد تا آنها برای حمایت از پزشکان با وجدان و زحمتکش گام‌های استواری بردارند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول