اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کاشان:

مجهزترین ساختمان پژوهشکده نانو در کاشان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کاشان از افتتاح و بهره‌برداری از مجهزترین و بزرگترین ساختمان پژوهشکده نانو کشور مهرماه امسال در این دانشگاه خبر داد.

مجهزترین ساختمان پژوهشکده نانو در کاشان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس کتابی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساختمان پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان به وسعت 4 هزار و 700 مترمربع و با هزینه 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به قدمت پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان افزود: این پژوهشکده به عنوان نخستین پژوهشکده نانو کشور از نوع اول و دارای ردیف بودجه‌ای مستقل است.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین از افتتاح سالن ورزشی خیر لاجوردی در پردیس خواهران این دانشگاه به وسعت یک‌هزار و 500 مترمربع و با هزینه 60 میلیون ریال و مجموعه تحصیلات تکمیلی ارشدی به وسعت یک‌هزار و 700 مترمربع و با اعتبار 20 میلیارد ریال در مهرماه سال‌جاری با سرمایه‌گذاری خیران خبر داد.

به گفته وی عملیات ساخت مجموعه بهداشت و مشاوره در این دانشگاه به وسعت یک‌هزار و 500 مترمربع با حمایت خیران مهرماه سال‌جاری شروع می‌شود.

کتابی با اشاره به توسعه فضای کاربردی دانشگاه کاشان عنوان کرد: نخستین مجموعه خوابگاه ویژه متأهلان در قالب 20 واحد و به وسعت یک‌هزار و 100 مترمربع و با هزینه 500 میلیون تومان از محل سرمایه‌گذاری خیران با شروع سال تحصیلی جدید در اول مهرماه سال‌جاری افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح چهار مجموعه دیگر خوابگاه متأهلی در دست ساخت ظرف یک سال آینده تصریح کرد: دانشجویان متأهل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ترتیب دکترا و ارشد، داشتن فعالیت فرهنگی و رتبه تحصیلی بالا برای دریافت خوابگاه در اولویت هستند.

رئیس دانشگاه کاشان تعداد خیران این دانشگاه را 20 نفر دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 50 هزار مترمربع طرح‌های در حال ساخت و ساز دانشگاه کاشان 30 هزار مترمربع آن از محل اعتبارات خیران تأمین هزینه می‌شوند.

وی یادآور شد: در حالی که در کشور آمریکا در سال 2007 حدود 30 میلیارد دلار به صورت وقف و توسط خیران در زمینه آموزش عالی سرمایه‌گذاری شده به طور یقین کشور ما با وجود پیشینه غنی فرهنگی آن در این زمینه عقب بوده و می‌طلبد زمینه ورود خیران به حوزه دانشگاه فراهم شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول