اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شکل‌گیری خانه مطبوعات

حقوق پایمال شده خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی استیفا می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طول سالیان اخیر به دلیل غیر تشکیلاتی بودن عرصه مطبوعات، بسیاری از حقوق خبرنگاران این استان پایمال شد که آن را استیفا خواهیم کرد.

حقوق پایمال شده خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی استیفا می‌شود

سعید نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک شکل‌گیری خانه مطبوعات در این استان اظهار کرد: این ضرورت از دیرباز احساس می‌شد و اکنون در برهه حساس کنونی که مطبوعات ما از نظر کمی روی ریل قرار گرفته چنین ضرورتی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شد.

سردبیر نخستین هفته‌نامه استانی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چنین گسترش کمی و رشد فزاینده تعداد رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی به ساماندهی نیاز مبرم دارد، تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر اراده‌ای برای شکل‌دهی و ساماندهی و کمک به تعالی و توسعه کمی مطبوعات در استان ما به هر دلیل ممکن وجود نداشت.

نایب رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نیروهای جوان و خلاق ارشاد اسلامی این استان به خصوص مدیرکل پرتلاش این دستگاه فرهنگی یکی پس از دیگری انجمن‌های هنری فرهنگی در استان را راه‌اندازی کردند تا این که در آخرین ایستگاه مأمن و پناهگاه اصحاب رسانه در این استان نیز شکل گرفت.

وی با قدردانی از امین کمالوندی مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد که در این راستا همه ناملایمات را به جان خرید و خانه مطبوعات را در اوج نامهربانی‌ها راه‌اندازی کرد، افزود: بی‌شک این کار تنها با همت و درایت مدیرانی شکل می‌گیرد که قدرت ریسک‌پذیری آن‌ها بالا بوده و تمامی خطرات را پیش‌بینی می‌کنند و بدون واهمه از آن‌ها به کارهای بزرگ می‌پردازند.

نظری با ذکر این مطلب که خانه مطبوعات جای کار کردن و خدمت بوده و در آن هرگز نمی‌توان از استراحت و سیاحت سخن به میان آورد، یادآور شد: اکنون که خانه مطبوعات شکل گرفته باید این دستاورد ارزشمند را با درایت و همدلی حفظ کرده و لحظه‌ای از تفکر خدمت‌رسانی به این قشر شریف غافل نشویم.

وی به مشکلات و نواقصی که اکنون در پیش پای عرصه رسانه و مطبوعات در استان وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: آموزش دوستان ما در وهله نخست می‌تواند بسیاری از آسیب‌های کنونی را برطرف کرده و موجب توسعه کیفی رسانه در کهگیلویه و بویراحمد شود.

این فعال مطبوعاتی با اظهار نگرانی شدید از برخی کنایه‌ها و نیشخندها و ریشخندهایی که از بیرون بر پیکره زحمت‌کشان مطبوعات وارد می‌شود، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که در این استان کسی جرأت نداشته باشد دوستان ما را بازاریاب قلمداد کند.

نایب رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این سخن که به جرأت می‌توان گفت بسیاری از دوستان ما در عرصه رسانه از نظر تفکر و بینش سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در استان از بسیاری مدیران جلوتر هستند، افزود: برخورد نامناسبی که در برخی از ادارات و دستگاه‌ها با این قشر فکور و اندیشمند می‌شود تا حدود زیادی غیر قابل تحمل است.

سردبیر هفته‌نامه زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد، خانه مطبوعات را راهی برای مقابله با تفکر خبرنگارستیزی دانست و گفت: در خانه مطبوعات با یک فکر واحد و خرد جمعی اجازه نخواهیم داد که هر کس با آبروی این قشر فرهیخته و فهیم در کهگیلویه و بویراحمد بازی کند.

وی برنامه‌هایی که خانه مطبوعات در آینده تدوین خواهد کرد را یادآور شد و گفت: مدیران بی‌شک در خانه مطبوعات حاضر خواهند شد و پاسخگوی مشکلات استان در هر بخش و حوزه خواهند بود و ما نیز دغدغه‌های مردم و اصحاب رسانه را به طور شفاف و صریح به آن‌ها منتقل خواهیم کرد.

نظری دلسوزی و از خودگذشتگی را خصیصه بارز اعضای خانه مطبوعات این استان دانست و گفت: تا هنگامی که این روحیه در وجود اعضا ساری و جاری است شکست و بن‌بستی بر سر راه این تشکل نخواهد بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول