اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن گلریزان

70 زندانی جرائم غیرعمد در سقز آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان سقز از آزادی 70 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در جشن گلریزان در این شهرستان خبر داد.

70 زندانی جرائم غیرعمد در سقز آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، محمد جباری در مراسم جشن گلریزان در سقز اظهار داشت: مراسم گلریزان زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد شهرستان سقز با همت ستاد دیه، و سازمان زندان‌های سقز برگزار شد و با کمک خیران و نیکوکاران شهرستان با 9 میلیارد و 373 میلیون ریال، زمینه آزادی 70 نفر از زندانیان در سال 91 فراهم شد.

وی تصریح کرد: این زندانیان به دلیل جرایم غیرعمد از قبیل مهریه، دیه، نفقه و چک بلا‌محل در زندان بودند که با همت خیران در این ماه مبارک آزاد شدند.

رئیس دادگستری شهرستان سقز اضافه کرد: کمک مالی مردم خیر برای آزادسازی زندانیان دارای جرایم غیرعمد موجب خوشنودی خداوند و برگرداندن شادی به خانواده‌ها این افراد است که از اجر فراوانی برخوردار خواهد بود.

جباری یادآور شد: اگر یکی از هموطنان ما به خاطر ارتکاب جرائمی که واقعاً حاصل اشتباه است به زندان بیافتد، باید با مشکلات فراوانی مثل حضور در محیط آسیب‌زای زندان، از دست دادن شغل و درآمد، عدم حضور سرپرست در خانواده ویک سری موارد و مسائل دیگر دست و پنجه نرم کند، حال آن که خیرین و مسئولان می‌توانند با همکاری یکدیگر از این اتفاقات نامبارک جلوگیری کنند.

وی گفت: انفاق و بخشش امنیت اجتماعی و راحتی خاطر برای افراد اجتماع به دنبال دارد و علاوه بر همدلی و همبستگی اجتماعی، برکت اقتصادی و آرامش درونی برای خود شخص را نیز همراه خواهد آورد پس کمک به این افراد باید سرلوحه خیران و نیکوکاران قرار گیرد.

این مسئول در پایان متذکر شد: دایره انفاق در آموزه‌های دینی و قرآنی بسیار وسیع است به نوعی که خداوند سفارش فرموده حتی به غیر مسلمانان نیز انفاق کنید و باید در هر حالی و در هر مکانی این مسئله مهم که در دین اسلام هم بر آن تاکید شده، را نباید از یاد برد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول