اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشارزی فارس خبر داد

واگذاری زمین به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی می‌توانند با تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی کشاورزی، زمین مورد نیاز تولیدات خود را تحویل بگیرند.

واگذاری زمین به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، مهرزاد خرد صبح امروز در بازدید از طرح‌های آبخیزداری روستاهای بخش سیمکان و خفر شهرستان جهرم اظهار داشت: به منظور توسعه بخش کشاورزی، توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار را در دستور کار داریم و پیش‌بینی کرده‌ایم که 400 خانوار روستایی بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه موضوع مهاجرت یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در روستاهاست، افزود: باید بستری فراهم شود تا مردم با ظرفیت و توان اکولوژیکی منطقه از مواهب الهی بهره‌مند شده و از معیشت خوبی برخوردار شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه باید مسئله حفاظت از محیط پیرامون به خود مردم سپرده شود، تصریح کرد: امیدواریم در قالب طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز بتوانیم بستر خوبی را برای بهره‌برداری مطلوب از این عرصه‌ها برای مردم فراهم کنیم و به منظور رسیدن به این مهم با شرایط اقلیمی منطقه سردسیری، کاشت انجیر، انگور و انار را پیش‌بینی کرده‌ایم.‌

وی با بیان اینکه 300 میلیون تومان اعتبار برای احداث جاده ارجویه بخش سیمکان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: کمک می‌کنیم تا با تأمین نهال ارزان‌قیمت برای بهره‌برداری از منابعی که وجود دارد متناسب با درخواست مردم و متقاضیانی که تقاضای صنایع بسته‌بندی و تبدیلی محصولات را داشته باشند، تسهیلات اعطا شود.

خرد ادامه داد: اعتقاد داریم که 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان استعداد توسعه باغات را دارند که در حال حاضر حدود 8 هزار هکتار از آنها مکان‌یابی و آب آن تأمین شده است و برای مابقی برنامه داریم و امیدواریم که بتوانیم با صرفه‌جویی در میزان مصرف در دیگر بخش‌های کشاورزی در این بخش نیز توسعه چشم‌گیر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در طرح توسعه بخش کشاورزی عمده خدمات معطوف به تسهیلات است و علاوه بر اعطای زمین، اهدای تسهیلات به فارغ‌التحصیلان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی را در بردارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: اولویت واگذاری زمین به فارغ‌التحصیلان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و افراد صاحب تجربه و همچنین بومیان منطقه است و مسئولان روستاها باید با تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در واگذاری زمین به افراد بیکار و فارغ‌التحصیلان محلی در راستای اشتغال‌زایی اقدام کنند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول