اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

آزادگان مازندرانی از روزهای اسارت می‌گویند

خبرگزاری فارس: به‌مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، همایش آزادگان مازندرانی فردا در منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر برگزار می‌شود.

آزادگان مازندرانی از روزهای اسارت می‌گویند

نماینده موسسه پیام آزادگان در استان مازندران و مدیر هیئت چهارده معصوم آزادگان بهشهر دقایقی پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بهشهر، اظهار داشت: همایش آزادگان در شهرهای مختلف استان با مشارکت بنیاد شهید و ایثارگران و هیئت‌های آزادگان هر شهرستان برگزار می‌شود.

جعفر مزیدها تصریح کرد: 43 هزار ایرانی در اردوگاه‌های جهنمی حزب بعث عراق رنج اسارت را تحمل کردند که استان مازندران افتخار تقدیم 2 هزار و 230 آزاده را به میهن اسلامی دارد.

وی افزود: از این تعداد، 123 نفر، آزاده بهشهری هستند که سه آزاده به نام‌های علی اصغر بابایی، اسحاق پوریانی و محمد حسین دارابی در دوران اسارت به خیل شهدا پیوستند و پیکر این شهدا، 9 مرداد 81 همراه با 580 شهید آزاده دیگر وارد میهن اسلامی شد.

مزیدها که خود هم از آزادگان بهشهری است و 5 سال رنج اسارت را در اردوگاه‌های رمادی و تکریت تحمل کرده است، در ادامه اذعان داشت: سه آزاده دیگر به نام‌های ابراهیم ستونه، جعفر کیمیا و عباسعلی مظلومی پس از دوران اسارت به جمع شهدا پیوستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان بهشهر آزادگانی داریم که از 6 ماه تا 10 سال در زندان‌های حزب بعث اسیر بودند، گفت: رمضانعلی غلامی رستمی و روح‌الله قلندری از آزادگانی هستند که 10 سال در اسارت به سر بردند.

مدیر هیئت چهارده معصوم آزادگان بهشهر با اشاره به همایش آزادگان بهشهری که فردا در منطقه تفریحی توریستی عباس آباد برگزار می‌شود، گفت: همایش دیگری را هم در اوایل شهریور ماه با حضور مسئولان و خانواده آزادگان بهشهری خواهیم داشت. 

به گزارش فارس، اولین تبادل اسرا در 26 مرداد سال 69 در مرز خسروی در کرمانشاه انجام شد که طی آن یک هزار اسیر ایرانی با یک هزار اسیر عراقی مبادله شدند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول