اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی زابل:

فهم قرآن به عالمان علوم قرآنی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی زابل گفت: برای درک و فهم قرآن ضروری است تا از عالمان قرآنی و راسخان آگاه به علوم قرآنی بهره گرفت.

فهم قرآن به عالمان علوم قرآنی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام محسن عارفی صبح امروز در محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی و حافظ بین‌المللی و گروه تواشیح ممتاز کشوری معراج از زنجان در مصلای المهدی (عج) زابل اظهار داشت: هدف از برگزاری این محفل در ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، بسط و ترویج فرهنگ قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به محافل انس با قرآن در دارالولایه سیستان است.

وی افزود: حضور جوانان و نوجوانان و خانواده‌های مسئولان، روحانیت و علاقمندان به ساحت مقدس قرآن، نشان از شور و اشتیاق دریافت رحمت‌های الهی و انوار نورانی کلام الهی دارد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی زابل نیز در این مراسم گفت: کلمات قرآن ارزشمند و نورانی هستند زیرا کلام خداست و این کلمات ارزش زیادی دارند.

حجت‌الاسلام غلامرضا شهرکی فلاح افزود: عمق و بطن قرآن چهار مرتبه دارد که شامل عبارات قرآن، کلمات قرآن، اشارات قرآن، رایحه عمیق‌تر و ظریف‌تر لطایف قرآن که فهم آنها دقت نظر بیشتری می‌طلبد.

وی کلمات قرآن را ارزشمند و نورانی دانست و بیان کرد: باید با حضور در محافل انس با قرآن از کلمات ارزشمند قرآن بیشترین بهره را ببریم و بنا به فرموده پیامبر اسلام (ص) هم نسبت به کلمات قرآنی بی‌توجه نباشیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی زابل با اشاره به افراد بی‌سوادی که حافظ قرآن هستند گفت: افراد زیادی وجود دارند که بی‌سواد بوده اما حافظ قرآن هستند این به خاطر این است که کلمات قرآن، کلمات خاصی می‌باشند.

شهرکی فلاح تصریح کرد: عبارات قرآن با همه ارزش و منزلت و نورانیتی که دارند، راه مستقیم اهل بیت (ع) هستند و به این معنی است که اشارات و لطیفه‌های قرآن تعلق به اولیاء الهی دارد.

وی گفت: ثلث قرآن ما اهل بیت هستند و الفاظ الهی تفسیری است، لذا برای فهم قرآن باید به عالمان قرآن و راسخان به علم مراجعه کرد و برای رسیدن به بطن و عمق قرآن به اهل‌بیت عصمت و طهارت توجه کرد.

در این مراسم از 12 نفر برتر طرح ترنم و وحی تلاوت روزانه قرآن در ماه مبارک رمضان و نیز هفت نفر از حافظان پنج جزء قرآن جامعه‌القرآن زابل تقدیر شد.

در پایان محفل قرآنی، برنامه‌های متنوعی از جمله تلاوت قرآن توسط حاج حسن جلالی نژاد قاری برتر شهرستان زابل، اجرای تواشیح توسط گروه معراج اعزامی از زنجان، تلاوت قرآن توسط حافظ بین‌المللی حاج حسن سلیمانی و قاری بین‌المللی حاج سعید محمدی که با استقبال پرشور مردم ولایتمدار سیستان و قرآن دوست مواجه شد، به اجرا درآمد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول