اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

همایش علامه شهیدی در بروجرد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: همایش ملی علامه شهیدی 12 و 13 شهریورماه امسال با حضور وزیر ارشاد در بروجرد برگزار می‌شود.

همایش علامه شهیدی در بروجرد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی صبح امروز در جلسه شواری فرهنگ عمومی بروجرد گفت: یکی از اهداف برگزاری همایش علامه سیدجعفر شهیدی، معرفی چهره‌های موفق در زمینه علم و دانش است.

وی افزود: همایش ملی علامه شهیدی از نظر علمی در سطح بالایی است و این همایش در روزهای 12 و 13 شهریورماه سال جاری در زادگاه این عالم فرزانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار می‌شود.

امام جمعه بروجرد بیان کرد: آثار علامه شهیدی از مهم‌ترین سرمایه‌های با ارزش کشور است و هم‌چنین باید مفاخر را در جامعه شناسایی و آنها را به جامعه معرفی کنیم.

ترابی اضافه کرد: با برگزاری چنین همایش‌هایی توسط مسئولان، نسل امروز با دانشمندان و بزرگان عرصه علم و دانش آشنا می‌شوند و در آینده مانند علامه شهیدی را داشته باشیم و فرزندان این کشور اسلامی این راه را ادامه دهند.

وی از مسئولان و مدیران شهرستان بروجرد خواست تا این همایش را آبرومندانه و در خور شأن علامه شهیدی در بروجرد برگزار کنند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ارشاد اسلامی بروجرد گفت: هم‌زمان با برگزاری این همایش، کتاب سال قرآن، نهج‌البلاغه نیز در بروجرد انتخاب می‌شوند.

نادر ارجمندی بیان کرد: این همایش در محورهای ترجمه نهج‌البلاغه علامه شهیدی، بررسی آثار علامه شهیدی، مروری بر زندگی این علامه بزرگ و هم‌چنین نقش وی در مجامع علمی کشورهای مسلمان در بروجرد برگزار می‌شود.

در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد گفت: نمایشگاهی از آثار دکتر علامه شهیدی در دانشگاه آزاد بروجرد بر پا می‌شود.

جعفر حیدری افزود: در این همایش 50 نفر از شخصیت‌های برجسته ملی حضور دارند و هم‌چنین تاکنون 22 دانشجوی دکتری و 24 استادیار مقالات خود را در این زمینه ارائه داده‌اند.

وی یادآور شد: برگزاری دو کارگاه ادبی با حضور اساتید فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برای برگزاری همایش علامه شهیدی در بروجرد در نظر گرفته شده است.

همایش ملی دکتر سیدجعفر شهیدی 12 و 13 شهریورماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول