اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران:

کمک‌ به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در روز قدس جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: کمک‌های مردم مازندران به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در روز قدس جمع‌آوری می‌شود.

کمک‌ به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در روز قدس جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری با اشاره به اینکه این پایگاه‌ها در مسیرهای راهپیمایی روز قدس و مصلای نماز جمعه راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: براساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران حدود 55 مسیر راهپیمایی در سراسر استان اعلام شده است و در بیشتر این مسیرها پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌ها مردمی برای مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف راه‌اندازی شده است.

*کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان جمع‌آوری می‌شود

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی نیز در روز قدس جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر مازندران به هموطنان آذری زبان کشور که دچار مشکلات زلزله شدند، نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با تاکید بر اینکه اقلام غیرنقدی شامل پوشاک باید حتما نو و سالم باشد، گفت: در حال حاضر نیاز مردم زلزله‌زده لوازم خانگی و مواد غذایی خشک و غیر فاسد شدنی مانند برنج است.

وی با اشاره به اینکه لوازم خانگی شامل اجاق گاز و پیک‌نیک نیز مورد نیاز است، ابراز داشت: به دلیل گرم بودن هوا مواد غذایی ممکن است در مسیر حمل و نقل فاسد شوند که تاکید می‌شود مردم در صورت امکان کمک‌های خود را به صورت نقدی و یا مواد غذایی خشک و غیر فاسدشدنی به پایگاه‌های کمیته امداد استان برای ارسال به مناطق زلزله‌زده اختصاص دهند.

باغبانی با اعلام شماره حساب 1033 بانک ملی ایران تصریح کرد: از دو روز گذشته که شرایط دریافت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در استان با استقرار پایگاه‌ها در میدان‌های اصلی شهر و شماره حساب اعلام شده است 30 میلیون تومان کمک نقدی در استان جمع‌آوری شده است.

* جمع‌آوری زکات فطره با راه‌اندازی پایگاه‌های ثابت و سیار

این مسئول با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و ضرورت جمع‌آوری زکات فطریه مردم مازندران گفت: در تمامی مساجدی که نماز عید سعید فطر برگزار می‌شود، آمادگی برای دریافت زکات فطره از طریق رابطان کمیته امداد مازندران که با همکاران این نهاد مستقر می‌شوند، فراهم است.

وی با بیان اینکه صندوق‌های برای جمع‌آوری زکات سادات و غیرسادات نیز مشخص شده است، اظهار داشت: سهم سادات در زکات فطره با پارچه‌های سبز و غیرسادات نیز با پارچه‌های سفید مشخص شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در استان را بیش از 400 پایگاه برشمرد و اضافه کرد: برای پرداخت کفاره نیز صندوق‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

باغبانی میزان زکات فطره مشخص شده از سوی مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری را 2 هزار و 500 تومان سهم هر نفر برای گندم و 7 هزار تومان برای برنج به میزان هر نفر سه کیلو عنوان کرد.

وی با یادآوری این نکته که برای کفاره غیرعمدی نیز به ازای هر روز یک‌هزار تومان اعلام شده است، گفت: برای خوردن روزه به صورت غیرعمدی نیز به ازای هر نفر 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 4 میلیارد و 711 میلیون تومان زکات فطره مردم استان توسط کمیته امداد استان جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: جمع‌ کفاره نیز 258 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در پایان از کمک‌های مردم خیر و نیکوکار مازندران در ایام ماه مبارک رمضان، به ویژه طرح اکرام ایتام و طرح مفتاح‌الجنه که برای افطاردهی مددجویان کمیته امداد و ایتام اجرا شد، قدردانی کرد.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول