اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه نخست امسال

1300 قاچاقچی مواد مخدر در زنجان دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری یک‌هزار و 330 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در استان زنجان دستگیر شده‌اند.

1300 قاچاقچی مواد مخدر در زنجان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراد جعفری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: در مرداد ماه سال جاری بیش از 80 کیلو انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرداد ماه بیش از یک کیلوگرم هروئین در استان زنجان کشف شده است، خاطر نشان کرد: بیش از 19 کیلوگرم نیز تریاک در این ماه کشف شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه 23 نفر از قاچاقچیان، 16 نفر از خرده‌فروشان و 16 نفر توزیع کننده طی مرداد ماه سال جاری در استان زنجان دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: در مجموع 185 نفر در استان دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان زنجان موفق به انهدام دو باند مواد مخدر شده است، ادامه داد: 11 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

جعفری با بیان اینکه پنج محل استعمال مواد مخدر در استان زنجان منهدم و پاکسازی شده است، یادآور شد: در مجموع در

مرداد‌ماه سال جاری 193 فقره پرونده نیز بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت مواد مخدر در استان زنجان افزایش یافته است، تصریح کرد: افزایش قیمت مواد مخدر بیانگر ناامنی برای قاچاقچیان است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در پنج ماه سال جاری 144 کیلو تریاک در استان کشف شده است، اضافه کرد: در زمینه کشف حشیش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد کاهش کشف گزارش شده است.

وی یادآور شد: در مجموع در سال جاری یک هزار و 330 نفر از قاچاقچیان توسط نیروی انتظامی استان زنجان دستگیر شده است.

جعفری با بیان اینکه یک‌هزار و 296 نفر از دستگیرشدگان مرد و 34 نفر زن بوده‌اند، افزود: 97 درصد از دستگیر شده‌ها مرد و سه درصد نیز زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس میانگین نسبی 22 درصد از دستگیرشدگان بین 15 تا 30 ساله بوده‌اند، اضافه کرد: 59 درصد از آنها نیز بین سنین 30 تا 45 سال دارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: سه درصد از افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی استان زنجان نیز در سنین 60 سال به بالا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 28 درصد از دستگیرشدگان کارگر، پنج درصد راننده و هفت درصد کشاورز بوده‌اند، ادامه داد: دو درصد آنها نیز کارمند بوده‌اند.

جعفری به افزایش 34 درصدی کشف مواد مخدر در شهرستان زنجان طی پنج ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در شهرستان ابهر نیز میزان کشف مواد مخدر 64 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری میزان کشف مواد مخدر در شهرستان خرم‌دره 44 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: در شهرستان طارم میزان کشفیات 101 درصد افزایش یافته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در مجموع میزان کشف مواد مخدر طی سال جاری در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 171 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی به اجرای طرح جمع‌آوری و پاکسازی معتادان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح در چند مرحله در استان اجرا شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه احداث اردوگاهی برای معتادانی که توانایی پرداخت هزینه به کمپ‌ها را ندارند، ضروری است، ادامه داد: این مسئله یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در استان است.

وی با تاکید بر اینکه معتادان را از سطح استان جمع‌آوری می‌کنیم اما مکانی برای نگهداری آنها و کمک به ترک اعتیادشان وجود ندارد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات در ناامنی‌ها و سرقت نیز به این دلیل رخ می‌دهد و معتادان برای تامین نیاز خود اقدام به سرقت می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر زندان‌ها نیز برای نگهداری معتادان محدودیت‌هایی دارند و باید در این زمینه تصمیم جدی در استان زنجان گرفته شود.

وی پشتیبانی اطلاعاتی در زمینه عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و شبکه‌ها و باندهای فعال خرده‌فروشان را در سطح استان زنجان خواستار شد و گفت: این مقوله یکی از مهم‌ترین انتظارات نیروی انتظامی استان است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول