اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

چاه‌های آذربایحان غربی تا یک سال آینده کنتوردار می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: تمام چاه‌های موجود در استان باید تا یک سال آینده دارای کنتور هوشمند شوند.

چاه‌های آذربایحان غربی تا یک سال آینده کنتوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: متاسفانه شاهد برخی کم‌کاری‌ها در بخش کشاورزی و حوزه آب و خاک روستایی هستیم که این وضعیت هرچه سریع‌تر باید رفع شود.

وی افزود: روشن کردن تکلیف آب و خاک روستا از جمله مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های مسئول است که باید انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تسریع طرح‌های آب و خاک روستایی ابراز داشت: تمام چاه‌های موجود در زمین‌های زراعی استان باید تا یک سال آینده دارای کنتور هوشمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مقوله آب و خاک روستایی موجب توسعه بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری می‌شود به گونه‌ای که آینده استان را متحول می‌کند.

جلال‌زاده عنوان کرد: نباید طرح‌های این بخش منوط به دستورات مقام‌های عالی استانی باشد، بلکه باید مدیران مربوطه به طور مستقیم و بدون اعمال فشار به این کار اقدام کنند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسه با شرکت مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی استان بیان داشت: این جلسه باید به منظور رفع مشکلات احتمالی بر سر راه توسعه کشاورزی و ارائه وام به صنایع مرتبط با بخش کشاورزی انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت: زمین‌های متعلق به اراضی ملی باید برای استفاده در بخش کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و به موازات استفاده حقوق بهره‌برداران پرداخت شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی آذربایجان غربی هم از بلاتکلیفی بیش از 2 هزار و 700 پرونده دریافت وام بانکی در بخش کشاورزی به دلیل مراجعه نکردن صاحبان صنایع در این استان خبر داد.

علی قنبری اظهار داشت: ناتوانی در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی به دلیل برخی قوانین دست و پا گیر است که موظف به رعایت آن‌ها هستیم.

وی افزود: همچنین برخی دستورات وزارت جهاد کشاورزی نیز دلیلی بر ناتوانی شعب استانی شده تا برخی صنایع قادر به دریافت وام و تسهیلات نباشند.

قنبری با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 140 طرح در سطح استان بررسی شده و برای دریافت وام معرفی شده‌اند، گفت: متاسفانه برخی طرح‌های بزرگ با وام‌های بالاتر در مرحله پایانی دچار مشکل شده و موفق به دریافت تسهیلات نمی‌شوند به همین دلیل باید فکری به حال صنایع مرتبط با بخش کشاورزی کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی آذربایجان غربی پرداخت اندک تسهیلات برای مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی را ناشی از ارائه ندادن درست طرح‌ها به این مدیریت اعلام کرد و ابراز داشت: متاسفانه ارائه لیست طرح‌ها به جای طرح اجمالی موجب ناآشنایی با طرح‌ها می‌شود و همین امر دلیلی بر استفاده نکردن صنایع از تسهیلات شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی پرونده‌های درخواست تسهیلات بخش کشاورزی استان تصریح کرد: از کل پرونده‌های موجود در مدیریت شعب استان حدود 339 پرونده به دلیل عدم توجیه اقتصادی، 494 پرونده به دلیل نقص و بیش از 2 هزار و 700 پرونده نیز به دلیل مراجعه نکردن صاحبان صنایع راکد مانده و از نوبت دریافت وام خارج شده است.

قنبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 259 طرح برای دریافت وام در مرحله استانی تصویب شده و برای تصویب نهایی به مدیریت بانک کشاورزی ارسال شده است.

وی در پایان گفت: زمان دقیقی برای ارائه وام‌های درخواستی متقاضیان وجود ندارد، چرا که این امر مستلزم دریافت آمار از شعب شهرستانی و همچنین هماهنگی با مدیریت کشوری است.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول