اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان خبر داد

آزادی 375 زندانی در استان زنجان/جشن گلریزان شامل زندانیان جرایم عمدی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان از آزادی 375 زندانی غیر عمد در استان زنجان خبر داد.

آزادی 375 زندانی در استان زنجان/جشن گلریزان شامل زندانیان جرایم عمدی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل ‌محمدی در جشن گلریزان زندانیان زنجانی در محل دار القرآن کریم زنجان اظهار کرد: کمک‌هایی که در جشن گلریزان جمع‌آوری می‌شود، برای آزاد سازی زندانیان دارای جرایم غیر عمد است.

وی تصریح کرد: گروه نخست زندانیان در بند زندانیانی هستند که عامدانه و به صورت عمدی اقدام به اختلال در نظم عمومی جامعه کرده‌اند و کمک‌های جمع‌آوری شده از محل جشن گلریزان شامل آنها نمی‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گروه دوم زندانیان را نیز زندانیان آبرومندی معرفی کرد که به علت جرایم غیر عمد و یا به علت بدهی، صدور چک بی‌محل و یا نداشتن توان پرداخت برای مهریه در زندان به سر می‌برند.

وی ادامه داد: زندانیانی که به صورت غیر عمد در زندان هستند به علت مشکلات اجتماعی و اقتصادی و ناخواسته گرفتار بند شده‌اند، افرادی هستند که شامل کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن گلریزان می‌شوند.

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به نحوه هزینه کرد کمک‌هایی که برای زندانیان جمع‌آوری می‌شود، اضافه کرد: مبالغی که در این زمینه جمع‌آوری می‌شود در اختیار خود زندانی قرار داده نمی‌شود، بلکه به حساب شاکی پرونده واریز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خانواده زندانیان نقش در وقوع جرم نداشته‌اند، اضافه کرد: ستاد دیه علاوه بر کمک به خود زندانی به خانواده او نیز کمک می‌کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 375 زندانی در استان آزاد شدند، افزود: از این تعداد 9 نفر از بین بانوان و بقیه مردان بودند.

وی همچنین با اشاره به نوع جرایم این زندانیان افزود: از تعداد زندانیان آزاد شده در سال گذشته 87 نفر به دیه و 288 نفر نیز به جرایم مالی دچار بودند.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته برای آزاد سازی زندانیان مذکور 320 میلیارد ریال هزینه شد، اضافه کرد: از این مبلغ 5 میلیارد ریال رضایت از شاکیان گرفته شده بود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول