اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

راهپیمایی قدس نشان‌دهنده یکپارچگی امت اسلام است

خبرگزاری فارس: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: راهپیمایی قدس نشان‌دهنده یکپارچگی امت اسلام است.

راهپیمایی قدس نشان‌دهنده یکپارچگی امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله محسن اراکی در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پر شکوه روز قدس در اراک اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد امت اسلامی در سراسر جهان اسلام یک امت یکپارچه است که دارای یک هویت و یک آرمان واحد است، از قرآن و یک کتاب واحدی برخوردار است، آرمان‌هایش یکی است، هویتش، ایمانش، قبله‌اش، رسولش و امامش یکی است، رهبرش اعظمش یعنی محمد مصطفی(ص)، همچنان نماد هویت این جامعه‌ اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های استکبار جهانی برای سلطه بر جهان شکستن عزم و اراده ملت‌ها در راه استقلال و در راه زندگی پیروزمندانه است، خون‌خواران جهان، سرمایه‌داران بزرگی که امروز بر سرنوشت جهان سلطه پیدا کرده‌ و رهبری آنان را آمریکای سلطه‌گر و استعمارگر بر عهده گرفته است، تنها راهی که برای تحکیم سلطه خود بر کشور و ملت‌ها می‌بینند، شکستن عزم و اراده ملت‌ها برای زندگی آبرومندانه و مستقل و خودکفاست.

دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ملت مسلم جهان، امت اسلامی در سراسر جهان با شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام می‌دارند که ما به عنوان یک ملت و یک جمعیت مستقل و نیرومند در جهان همچنان زنده‌ایم و روی پای خود ایستاده‌ایم و عزم بر ادامه نبرد با استکبار داریم و بر این عزم تا رسیدن به نقطه پیروزی نهایی استواریم و این اولین پیام راهپیمایی روز قدس است.

اراکی ادامه داد: راز دیگر راهپیمایی قدس ایجاد یک صف و یک جمعیت یکپارچه در برابر دشمنان ملت‌‌ها و در برابر استکبار جهانی است، ما به وسیله امام راحل برای احیای هویت اسلامی قیام کردیم.

وی با بیان اینکه امت اسلام پیش از انقلاب دچار بحران هویت بود گفت: در نتیجه یورش استکبار و استعمار بر سراسر جهان اسلام و غارت ثروت‌ها و اندیشه‌ها و مغزهای متفکر و رخنه در سیاستمداران و اقتصاد و فرهنگ، امت اسلام در سراسر جهان از هویت خود بی‌خود شده بود،  هویت اسلامی ملت ما و هویت اسلامی ملل اسلامی در معرض غارت و نابودی دشمن قرار گرفته بود، دیگر امت اسلامی به عنوان یک امت اسلامی نیرومند در کره زمین حضور نداشت، اگر یک امت نیرومند اسلامی در زمین وجود داشت، اگر در منطقه خاورمیانه یک امت اسلامی برخوردار از هویت اسلامی و هویت دینی و  غیرت اسلامی بود، به هیچ وجه غده سرطانی اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی و جهان اسلام شکل نمی‌گرفت.

دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: چگونه می‌شود تصور کرد امتی زنده باشد، از هویت قوی و نیرومند برخوردار باشد و دشمن بیاید خاک این امت را اشغال کند، خانه مسلمین فلسطین را نابود کند، به همه موجودیت ملت فلسطین تجاوز کند، ثروت و خاک این ملت و همه وجود و هستی این ملت را مورد تعدی و تجاوز قرار دهد و هیچ حرکتی از این چنین امتی برنخیزد و هیچ موضعی در برابر این تجاوز آشکار صورت نگیرند.

اراکی افزود: این وضعیتی که بر جهان اسلام حاکم شد که در نتیجه آن رژیم غاصب اسرائیل شکل گرفت، نشان‌دهنده این بود که امت اسلام دچار یک بحران حقیقی هویت شده بود، آن وحدت، هویت و یکپارچگی و اقتدار از این امت سلب شده و دیگر این امت آن امتی نبود که اراده دفاع از خود داشته باشد، همانند پیکره مرد‌ه‌ای که اگر هر تجاوزی به او صورت گیرد عکس‌العملی نشان نمی‌دهد چنین حالی بر امت‌های اسلامی حاکم بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام و با یاری و پشتیبانی ملت ایران شکل گرفت و صفحه تاریخ را ورق زد و برگ جدید در تاریخ بشر به وجود آورد ابراز داشت: این صفحه نو، صفحه هویت جدید امت اسلامی، هویت زنده و احیا شده ملت اسلام بود.

دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: از روز پیروزی انقلاب امت اسلامی احساس کرد به عنوان یک امت دارای یک هویت اسلامی و دینی بر روی این کره زندگی می‌کند، امتی است برخوردار از اراده اسلامی، برخوردار از هویت دینی و ریشه ارزش‌های متعالی اخلاقی و قرآنی، این هویت در نتیجه بازسازی هویت اسلامی زنده شد و در نتیجه باز پیدایی این هویت اسلامی و این هویت نیرومند جامعه مسلمین، انقلاب‌ها یکی پس از دیگری در منطقه خاورمیانه و در شمال آفریقا رخ داد، ابتدا افغانستان آزاد شد، در عراق تحول رخ داد، طاغوت عراق ساقط شد، در منطقه حزب‌الله لبنان به وجود آمد، حماس شکل گرفت و توانست مقاومت اسلامی را در منطقه به وجود آورد.

اراکی تصریح کرد: در برابر تجاوزات رژیم غاصب دیگر شاهد یک امت بی‌پاسخ نبودیم، دیدیم چگونه مقاومت اسلامی در جنوب لبنان مشت محکمی بر دهان اسرائیل کوبید، چگونه مقاومت اسلامی در جنوب لبنان برای نخستین بار بعد از شکل‌گیری این غده سرطانی توانست ضربه مهلکی بر رژیم صهیونیسم وارد کند.

وی اضافه کرد: این برای نخستین بار بود که چنین حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، پیروزی مقاومت اسلامی در جنوب لبنان علامتی بود بر اینکه امتی جدید متولد شده با هویت اسلامی و با هویت زنده و پرنشاط اسلامی این تولد جدید خود را در جنوب لبنان آشکار کرد، بار دیگر در حمله رژیم غاصب بر غزه دیگر بار این هویت زنده شده و خود را نشان داد و دیدیم چگونه یک مشت انسان‌‌های فاقد سلاح در برابر هجوم رژیم غاصب اسرائیل ایستادگی کردند،گرسنگی را تحمل کردند، آتش اسرائیل غاصب را تحمل کردند، آتشی که هر دم جان آن‌ها را می‌ربود و خانه و جان آن‌ها را در معرض خطر قرار داده بود.

دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان ساخت: این استقامت و این نمودی که هویت اسلامی از خود نشان داد موجب شد جوامع اسلامی دیگر در شرق و غرب جهان اسلام به این هویت بازگردند، موجب شد در شمال آفریقا کشورهای خاورمیانه، در یمن، بحرین، لیبی، مصر و تونس مردم احساس کنند که از یک اراده نیرومند اسلامی برخوردارند، می‌توانند در برابر مستکبران در برابر طاغوتیان که از سوی استکبار مورد حمایت هستند، بایستند این حیات مجدد اسلامی  خود را در خیزش‌‌های اسلامی معاصر ما نشان داد، این بیداری اسلامی گسترده که در جهان اسلام می‌بینیم که جامه عمل پوشیده و شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه را تحت پوشش قرار داده از علائم زنده شدن دوباره هویت اسلامی بود.

اراکی تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد این امت اسلامی در سراسر جهان اسلام یک امت یکپارچه است، دارای یک هویت و یک آرمان واحد است، از قرآن و یک کتاب واحد برخوردار است، آرمان‌هایش یکی است، هویتش، ایمانش، قبله‌اش، رسولش و امامش یکی است، رهبرش اعظمش یعنی محمد مصطفی(ص) همچنان نماد هویت این جامعه‌ اسلامی است، ما معتقدیم هر جامعه‌ای که از یک هویت واحد برخوردار شد این هویت در یک وجود انسانی که رهبری آن جامعه و نموداری از آن هویت واحد آن است تجلی می‌کند این هویت واحده جامعه ما در وجود حضرت محمد(ص) جلوه‌گر شده است.

وی اظهار کرد: امروز اسرائیل غاصب این دولت نامشروع از هر سو در محاصره امت اسلامی قرار گرفته، امروز امت اسلامی توانسته است این غده سرطانی را در محاصره قرار دهد، معنی این محاصره این است که آن روز که امت اسلامی به طور یکپارچه ضربه آخر را بر پیکر صهیونیسم وارد کند روز نزدیکی است.

دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیرامون ضرورت حضور در راهپیمایی روز قدس بیان داشت: دشمن بداند که نمی‌تواند با تهدیدها این اراده مستحکم را سست کند، امروز بزرگ‌ترین توطئه‌ها که از سوی آمریکا و کشورهای حامی وی در منطقه در حال اجراست توطئه از هم‌پاشیدگی این امت اسلامی است، دشمنان متوجه شدند انقلاب اسلامی ایران و بازتاب‌های این انقلاب و پس‌لرزه‌های این انقلاب به یک نتیجه بزرگ منجر شده که آن حیات این امت اسلامی است، آن‌ها امروز فهمیده‌اند که امروز امت واحده‌ای در حال شکل‌گیری است که اگر این امت واحده شکل کامل بگیرد اولین قدرت جهان خواهد شد.

اراکی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز جهان در آستانه تحولی بزرگ است که در این تحول امت واحده اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری مرحله کنونی جامعه اسلامی را مرحله آمادگی برای شکل‌گیری امت واحده اسلامی تشخیص دادند، با شکل‌گیری این امت واحده، دیگر رهبری جهان از آن استکبار نخواهد بود، دیگر سیاست‌های هشداری، سیاست‌های غارتگری، استثمار ملت‌ها، جنگ افروزی، نابودسازی ملت‌ها برای سلطه و این نوع سیاست‌ها رو به افول خواهد گذاشت.

دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: با تحقق این امت واحده سیاست‌ عدل، دفاع از حق، دفاع از ملت‌ها در سراسر جهان جاری و ساری خواهد شد.

اراکی افزود: با تشکیل امت واحده اسلامی آن ملت و آن جمعیت کشورهایی که از این به بعد قدرت را در جهان نو به دست خواهند گرفت کشورهای متحد اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه جهان در آستانه تحول قرار گرفته است خاطر نشان ساخت: به زودی جهان شاهد یک جا به جایی در قدرت، تمدن و رهبری در عرصه فکر و اندیشه و تمدن و اقتصاد خواهد بود و دشمن به خوبی این تحول را درک کرده است و به همین دلیل است که توطئه‌های آنان در کشورهای اسلامی روزبه‌روز افزایش می‌یابد.

دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: اگر مدتی است می‌بینیم در سوریه مسائل جنگ درونی اتفاق افتاده و یا در عراق و دیگر کشورهای اسلامی مشکلات داخلی پدید آمده است، به خاطر این است که دشمنان می‌خواهند اجازه ندهند این امت واحده اسلامی شکل بگیرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول