اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

تاثیرات مثبت حضور مقام عظمای ولایت در مناطق زلزله‌زده نمایان می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان با بیان اینکه حضور مقام عظمای ولایت در مناطق زلزله‌زده، مرهمی بزرگ بر آلام خانواده‌های زلزله‌زده بود، گفت: قطعاً تاثیرات مثبت حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده در کوتاه‌مدت مشخص خواهد شد.

تاثیرات مثبت حضور مقام عظمای ولایت در مناطق زلزله‌زده نمایان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با گرامیداشت روز جهانی قدس به عنوان ابتکار بی‌بدیل بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: روز قدس به تعبیر مقام معظم رهبری لیله‌القدر تاریخ اسلام است و یک روز جهانی با نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و روز آزمایش بزرگ امت اسلام است.

وی افزود: روز قدس روز زنده کردن مسئله فلسطین و روز مظهر وحدت ملت ایران است که پشتوانه امنیت کشورمان است.

جلیلی، آزادی قدس را در سایه همت و غیرت مسلمانان جهان عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند دیر و زود شدن نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین به همت و غیرت مسلمین بستگی دارد.

خطیب جمعه مهربان به جمله تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در مورد رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: اسرائیل یک غده سرطانی است و تنها علاج بشریت از این غده قطع آن است.

امام جمعه مهربان در ادامه به وقوع زلزله ویرانگر در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس اشاره کرد و با تسلیت این حادثه به خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، افزود: زلزله دو روی یک سکه است که با خود تلخی و شیرینی‌های زیادی به همراه دارد.

جلیلی ویران شدن خانه‌ها، از بین رفتن زندگی خانواده‌ها و عزادار شدن خانواده‌ها در مرگ عزیزان خود را از تلخی‌های زلزله عنوان و تصریح کرد: اظهار همدردی و نوعدوستی بالای امت بزرگ ایران اسلامی در جریان این حادثه از شیرینی‌های زلزله است.

وی ادامه داد: حضور مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در مناطق زلزله‌زده، مرهمی بزرگ بر درد، رنج و آلام خانواده‌ها بود، به طوریکه ما اهالی شهرستان‌های همجوار نیز بعد از حضور مقام معظم رهبری از یک آرامش نسبی برخوردار شدیم و قطعاً تاثیرات مثبت حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده در کوتاه مدت مشخص خواهد شد.

خطیب جمعه با تشکر از اهالی نوعدوست و نیکوکار شهرهای مهربان، شربیان، دوزدوزان و روستاهای تابعه که از نخستین ساعات وقوع زلزله با تمام وجود در فکر کمک به زلزله‌زدگان بود، از اهالی خواست که برای تسریع در کمک‌رسانی و همچنین جلوگیری از بار روانی حضور فیزیکی که باعث نوعی احساس تحقیر و حقارت در خانواده‌های زلزله‌زده می‌شود، از حضور فیزیکی در مناطق زلزله‌زده خودداری کرده و کمک‌های خود را به هلال‌احمر و پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی تحویل دهند.

امام جمعه مهربان وقوع زلزله اخیر را هشداری برای خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: این زلزله باید هشداری به خانواده‌ها باشد تا اصول مقاوم‌سازی را در احداث ساختمان‌ها رعایت کنند و انتظار می‌رود که دولت محترم نیز با ارائه تسهیلات کم‌بهره خانواده‌ها در مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود یاری کند.

جلیلی با گرامیداشت روز مساجد گفت: مسجد هم پایگاه است هم پناهگاه، پایگاهی که محلی برای طرح مسائل مسلمین و نقشه دشمنان و مسائل مربوط به جنگ و جهاد بوده و پناهگاهی که برای در امان ماندن از شر نفس اماره و شیطان بهترین و امن‌ترین مکان است و اصلی‌ترین فلسفه مسجد عبادت است، ضمن آنکه اهالی مساجد از اصلی‌ترین حامیان انقلاب اسلامی بودند.

خطیب جمعه مهربان افزود: آتش‌سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها در سال 1973 و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد از جمله موارد هتک حرمت مساجد در طول تاریخ بوده است و در راستای جلب توجه جهانیان به این مسئله مهم، این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، دوم شهریور آغاز هفته دولت را به تمام دولتمردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است تا دولتمردان بتوانند کارهای انجام یافته را به اطلاع مردم برسانند همچنین موانع و مشکلات موجود بر سر راه دولت را با مردم در میان بگذارند.

جلیلی کار دولت را بسیار سنگین و دشوار عنوان کرد و افزود: کار دولت بسیار سنگین و دشوار است به خصوص اینکه ایران اسلامی به عنوان یک نظام مردم‌سالار دینی و ارزشی دشمنانی دارد که چشم دیدن پیشرفت ملت ایران را ندارند و این کار دولت را چندین برابر با مشکل مواجه می‌کند.

خطیب جمعه مهربان، اول شهریور روز پزشک را به تمام پزشکان متعهد و دلسوز ایران اسلامی تبریک گفت.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول