اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی:

زلزله بیداری اسلامی رژیم صهیونیستی را به اغما برده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: زلزله مهیب تحولات جهان اسلام و بیداری اسلامی استکبار جهانی و در راس آن رژیم غاصب صهیونیست را به اغما برده است.

زلزله بیداری اسلامی رژیم صهیونیستی را به اغما برده است

حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، همزمان با روز جهانی قدس اظهار داشت: هر چند در برخی از کتب تاریخی یهود فلسطین منطقه موعود و مقدس برای آنها نامیده شده است اما بعد از جنگ جهانی اول و دوم تجمیع و یکسان‌سازی یهودیان و صهیونیسم ایده‌ای بود که برخی از بزرگان صهیونیسم به فکر افتاده تا اقدام به تشکیل حکومت جعلی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ قوم یهود و شاخه جعلی و نژادپرست صهیونیسم را همیشه در کتب آسمانی و قرآن کریم به خاطر عملکرد ذلت‌بارشان مورد نکوهش قرار داده به طوری که قوم یهود جز دوره حضرت سلیمان و داود نبی هیچگاه در این منطقه حضور نداشتند.

این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه در سوره بقره نیز به فرمانروایی آنها و درخواست از خداوند متعال برای تعیین فرمانروا و پیامبری از سوی خداوند متعال اشاره شده است تصریح کرد: آنها با رد طالوت به صراحت اعلام کردند که به دنبال رهبر و حاکم پولدار و منفعت‌طلبی هستند که همیشه نیز در طول تاریخ از این بابت دچار درگیری و کشمکش بودند.

شریعتی برتری‌جوئی قوم یهود را در برتر دانستن نژاد و جایگاه ابدی بهشت برین یادآور شد و بیان داشت: البته در این بین جدا از جریانات تندروی بنی‌اسرائیل عده‌ای تابع پیامبر بوده و اسکان آنها در بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین یک اسکان موقت بوده است.

وی گفت: با ظهور اسلام و پدیدار شدن دین کامل الهی آنها با فزون‌طلبی خود سعی در مقابله و مواجهه با اسلام کردند و یک جنگ صلیبی را نیز به راه انداختند تا جلوی رشد و توسعه اسلام را به هر نحو ممکن بگیرند که سیاست تسلط بر قدس شریف و مقابله با جهان عرب از همین مقطع پا گرفت.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: به دنبال همین رخدادها بود که در 300 سال اخیر استعمار در منطقه طرح‌های خود را شروع کرد تا ماهیت و مظاهر دین اسلام را به هر نحو ممکن از بین ببرد.

شریعتی اذعان داشت: در این بین عده‌ای سعی کردند با به میان کشیدن آئین‌ها و فرهنگ‌های منحط مسیر جهان اسلام را منحرف کنند به طوری که با شکستن امپراطوری بزرگ عثمانی در منطقه خاورمیانه آنها ادعای سلطه بر منطقه را کرده و سعی کردند با مطرح کردن اختلافات درون‌نژادی عربی و ایرانی و همچنین شعله‌ور کردن اختلافات از فرصت پیش آمده برای حاکمیت صهیونیسم استفاده کنند.

استقرار رژیم صهیونیسم توطئه انگلیسی ـ آمریکایی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به دو حرکت نظام استکباری در جهان اسلام در نیم قرن اخیر اشاره کرد و افزود: در یک توطئه انگلیسی ـ آمریکایی گروه بهائیت در مقابله با تشیع در منطقه شکل گرفت و از سوی دیگر صهیونیسم را در سرزمین اعراب برپا کردند تا منافع سیاسی خود را تامین کنند به طوری که برای آنها وطن و عقاید جعلی درست کردند.

شریعتی اظهار داشت: قوم یهود اصیل و معتقد به تورات و حضرت موسی و تمام انبیای الهی صبغه و سابقه‌ای غیر از صهیونیسم دارند در حالی که رژیم صهیونیستی نظام دست نشانده امریکا و اسرائیل است که همچنان در منطقه خاورمیانه جولان می‌دهد و تلاش می‌کنند ثروت جهان اسلام را غارت و فرهنگ اسلامی را نابود کنند.

وی از قدس به عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان و سومین شهر مقدس جهان اسلام یاد کرد و گفت: تمام انبیای الهی در این منطقه حاضر شده و معراج نبی مکرم اسلام نیز از مسجدالاقصی شروع شده ولی با این همه صبغه و سابقه تاریخی نظام  استکبار کوشیده است تا هویت جعلی برای صهیونیسم ایجاد کند که امروز به عنوان عروسک خیمه‌شب‌ بازی منافع نظام سلطه را تامین می‌کند.

این استاد دانشگاه اهمیت روز قدس و گذشت 67 سال از حضور رژیم جعلی صهیونیسم را در منطقه یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل به خوبی نقطه هجمه استکبار جهانی را شناسایی کرد و با تمام توان کوشید تا جلوی حرکت خبیث استکبار را در تصرف بحر تا نهر به عنوان مسیر حضور مسلمانان بگیرد.

شریعتی امام را بلندگوی اسلام و عمل کننده به فرامین کلام الهی یاد کرد و افزود: زلزله‌ای که ایران در مقابله با استکبار به ویژه رژیم صهیونیستی به راه انداخت امروز دامن تمام ایادی کفر را گرفته است و دیگر هیچ آبرو و مشروعیتی برای این نظام‌های کفر باقی نگذاشته است.

وی قدس را قلب جهان اسلام و آزادی آن را بنیانی‌ترین اندیشه و مرام جهان اسلام توصیف کرد و گفت: به گفته امام راحل اگر مسلمانان هر کدام یک سطل آب بر سر رژیم صهیونیستی  بریزند این رژیم را سیل خواهد برد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی زندگی و حیات رژیم صهیونیستی  را به زورگوئی، شیوه نژادپرستی و قتل و کشتار دیگران مدیون دانست و ابراز داشت: این افکار و اندیشه‌ها امروز به خطر پایان رسیده و در روز قدس امسال جهان اسلام یکپارچه به سنبل مبارزه با صهیونیسم و آرمان آزادی قدس شریف مبدل شده‌اند.

شریعتی اذعان داشت: هر چند عده‌ای می‌کوشند با 28 روزه کردن ماه رمضان روز قدس را ت به هر نحو ممکن زیر سوال ببرند اما مردم فهیم ایران امروز به را به نقطه تاریک و سیاه زندگی و حیات رژیم صهیونیستی تبدیل می‌کند.

وی در خصوص پیوند تحولات منطقه با بیداری اسلامی نیز بیان داشت: همه باید به این حقیقت اذعان کنیم که حرکت بیداری اسلامی مبنائی قرآنی دارد چرا که 400 سال بر طبل بی‌دینی کوبیدن نتیجه‌ای جز ساقط شدن نظام‌های استبدادی هیچ ثمره‌ای به دنبال ندارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: در کشور ما نیز بیش از 30 سال است که دشمنان داخلی و خارجی بر طبل بی‌عاری و بی‌دینی می‌کوبند ولی نتیجه آن اتحاد ایرانیان در برابر جهانخواران جهان است.

شریعتی در پایان سخنان خود نامگذاری بیداری اسلامی به نام بهار عربی را توطئه صهیونیستی- انگلیسی توصیف کرد و اظهار داشت: پیروزی در جنگ 27 روزه غزه و 33 روزه حزب‌الله و پایداری بشار اسد در سوریه رمز مقاومت اسلامی در برابر نظام کفر است که به یقین بیش از گذشته به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول