اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پرداخت غرامت به سطوح کشاورزی مناطق زلزله‌زده در 48 ساعت آینده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از پرداخت غرامت خسارات وارده به سطوح بیمه شده بخش کشاورزی مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه استان در 48 ساعت آینده خبر داد.

پرداخت غرامت به سطوح کشاورزی مناطق زلزله‌زده در 48 ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه فوق‌العاده کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی از پرداخت غرامت خسارات وارده به بهره‌برداران تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی، که در حادثه زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان دچار آسیب شده‌اند خبر داد و اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با صندوق بیمه کشاورزی استان، پرداخت غرامت طی دو روز آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از چهار هزار راس دام سبک و سنگین تلف شده در اثر حادثه زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان تعداد 183 راس دام سبک یک راس گاو آمیخته و همچنین 50 کیلو ماهی قزل‌آلا تحت پوشش صندوق بیمه بودند گفت: مبلغ 319 میلیون ریال غرامت به خسارت‌دیدگان پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با هدف جلوگیری از اتلاف احشام در مناطق حادثه‌دیده و در راستای حمایت از بهره‌برداران تاکنون از 45 هزارمتر فنس سفارش شده و بیش از 16 هزار متر در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان برای ایجاد جایگاه موقت دام در بین بهره‌برداران توزیع شده است.

 وی ادامه داد: سمپاشی اماکن دامی، واکسیناسیون احشام و سمپاشی مزارع و باغات به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌ها و آفات نیز توسط اکیپ‌های اعزامی در حال پیگیری و انجام است.

وی در ادامه از ورود افراد خیر به امر کمک‌رسانی به دامداران مناطق خسارت دیده از زلزله خبر داد و گفت: این افراد با تهیه فنس فلزی و قرار دادن آن در اختیار سازمان به منظور ساماندهی در امر ایجاد جایگاه‌های موقت دام، روند مطلوب‌تری را در این رابطه ایجاد کرده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی همچنین از خرید محصولات زراعی و دامی بهره‌برداران در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان، با استقرار اکیپ‌های سازمان تعاون روستایی و نمایندگان سازمان اتکای وزارت دفاع خبر داد و گفت: روال خرید در سطح این شهرستان‌ها در حال انجام است و امید می‌رود با تمهیدات انجام یافته، میزان خسارات وارده به این عزیزان در حداقل آن، توقف یابد.

داود برنج فروش‌آذر، مدیر شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، با تاکید بر اینکه پرداخت غرامت خسارت‌دیدگان از حادثه زمین‌لرزه طی دو روز آینده عملیاتی خواهد شد، گفت: با بهره‌گیری از کارشناسان شهرستان‌های دیگر استان، بانک کشاورزی تلاش دارد تعهدات خود را در قبال بهره‌برداران زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی، در مناطق آسیب‌دیده به موقع به انجام رساند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول