اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کارمزد 7 درصد صورت می‌گیرد

اعطای وام 100 میلیون ریالی برای احداث جایگاه مقاوم دام در مناطق‌ زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از واگذاری وام 100 میلیون ریالی با کارمزد هفت درصد به دامداران آسیب‌دیده از وقوع زمین‌لرزه در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان برای ساخت جایگاه مقاوم دام خبر داد.

اعطای وام 100 میلیون ریالی برای احداث جایگاه مقاوم دام در مناطق‌ زلزله‌زده

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه نشست فوق‌العاده کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با برآوردهای اولیه، 12 هزار واحد دامی در اثر وقوع این زمین‌لرزه، به صورت کامل تخریب و نیاز به بازسازی مجدد دارد.

وی اظهار کرد: این اماکن دامی در متراژ 50 متر مربع و با در نظر گرفتن امکانات لازم، از سوی کارشناسان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان، با نقشه تیپ در کنار مسکن آسیب‌دیدگان از زمین‌لرزه طراحی و بلافاصله بعد از تامین اعتبارات لازم، احداث خواهد شد.

محمدیان با اشاره به نزدیکی فصل سرما و نیاز به ساخت اماکن دامی مقاوم در مناطق آسیب‌دیده را ضروری ذکر کرد و افزود: با افزایش تعداد کارشناسان برای برآورد دقیق خسارات در شهرستان‌های آسیب‌دیده از وقوع زمین‌لرزه، تلاش بر این است تا با توجه به وسعت مناطق آسیب‌دیده و فواصل روستاهای این شهرستان‌ها از یکدیگر، در طی چند روز آتی برآورد دقیق خسارات وارده جمع‌بندی و راه را برای جذب و هزینه‌کرد اعتبارات لازم هموار کند.

معاون بهبود تولیدات دامی نیز با بیان اینکه علوفه‌های انبارشده آسیب‌دیدگان در زمین‌لرزه زیر آوار مانده و از بین رفته است، گفت: طبق پیش‌بینی به عمل آمده یک‌هزار و 200 تن نهاده و کنسانتره دامی برای تالیف احشام در مناطق آسیب‌دیده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان مورد نیاز است که با استان‌های سراسر کشور هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا تشکل‌های دامی و کارخانجات خوراک دام و طیور، کمک‌های خود را در قالب نهاده‌های دامی تامین کنند.

غفور عبداللهی در ادامه از تلف شدن 312 راس دام سنگین، یک‌هزار و 444 راس دام سبک، دو هزار و 141 قطعه طیور در شهرستان هریس خبر داد و گفت: 15 واحد صنعتی نیز در این شهرستان بین 20 تا 90 درصد خسارت دیده و همچنین آغل‌های 37 روستا 100 درصد تخریب شده و نیاز به احداث دارد.

وی همچنین از تلف شدن 322 راس دام سنگین، یک‌هزار و 264 راس دام سبک و 550 کلونی زنبور عسل در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با همکاری کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، انجمن صنفی کارهای کشاورزی و خبرگان کشاورزی برآورد دقیق خسارت آسیب‌دیدگان از وقوع زمین‌لرزه تا دو روز آتی تعیین و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول