اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 2.7 میلیارد ریال

60 هکتار آبیاری تحت فشار در زرند بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: یک طرح آبیاری تحت فشار در سطح 60 هکتار با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال در شهرستان زرند اجرا شد.

60 هکتار آبیاری تحت فشار در زرند بهره‌برداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، سید‌علی امیری در جریان افتتاح و بهره‌برداری از ‌طرح آبیاری تحت فشار در روستای عباس‌آباد زرند اظهار داشت: این طرح آبیاری تحت فشار در سطح 60 هکتار با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل تبصره‌های بانکی و حمایت‌ بانک کشاورزی که یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن به صورت بلا‌عوض است در اختیار متقاضی قرار گرفته اجرا شده است.

‌و‌ی زمان اجرای این طرح را دو ماه بیان کرد و کاهش نیروی انسانی‌، سهولت در کود‌دهی‌، جلو‌گیری از هدر رفت آب و بالا بردن راندمان آبیاری به میزان 90 درصد را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

عباس مولایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با اشاره با افت شدید آب‌های زیر‌زمینی بر اجرای آبیاری نوین تأکید کرد و گفت: در شهرستان زرند به هر میزان متقاضی اجرای طرح باشد تسهیلات بلاعوض و بانکی کم‌بهره قرار می‌گیرد. 

وی اظهار داشت: اجرای آبیاری تحت فشار در استان از سال 1372 به میزان 8.5 هکتار آغاز شد و تاکنون 48 هزار و 300 هکتار از باغات شمال استان کرمان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته‌اند.

ملایی افزود: تا پایان سال جاری این طرح در سطح 15 هزار هکتار از باغات شمال استان کرمان اجرا می‌شود.در حال حاضر 3 هزار و 500 هکتار از باغات شهرستان زرند زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته‌اند.

حسین امیری نماینده مردم شهرستان زرند در مجلس شورای اسلامی نیز کمبود آب در شهرستان زرند را جدی خواند و انتقال آب از دیگر استان‌ها را طولانی و مشکل‌زا دانست.

وی اجرای آبیاری تحت فشار در این شهرستان را ضروری و با‌اهمیت خواند و خواستار افزایش کلاس‌های آموزشی ویژه کشاورزان منطقه در اجرا و گسترش آبیاری تحت فشار شد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول