اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون

180 هکتار از اراضی روانسر زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: فرماندار روانسر گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در 180 هکتار از اراضی شهرستان روانسر سیستم آبیاری تحت فشار با بیش از هقت میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

180 هکتار از اراضی روانسر زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال صفری در نشست کارگروه آب، خاک و کشاورزی شهرستان  روانسر اظهار کرد: دو هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی روانسر زیر پوشش آبیاری تحت فشار است.

صفری تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در 180 هکتار از اراضی شهرستان روانسر سیستم آبیاری تحت فشار با بیش از هقت میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

فرماندار روانسر افزود: سال گذشته نیز بیش از 740 هکتار از اراضی این شهرستان زیرپوشش رفته است که برای اجرای این طرح‌ها بیش از 24 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض و یارانه‌ای دولت استفاده شده است.

کامران کریمی نیز از تصویب دو طرح آبیاری تحت فشار در سطح 21 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر گفت: برای اجرای این طرح‌ها که در روستاهای گمشتر سفلی و باکلانی اجرا شده یک میلیارد و 580 میلیون ریال هزینه شده است.

کریمی جلوگیری از رشد بی‌رویه علفهای هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن آبیاری در اراضی شیب‌دار، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک، کنترل پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره ‌وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد

انتهای پیام/خ۳۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول