اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

نماز عید فطر بزرگترین تبلور وحدت جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: نماز عید فطر علاوه بر آنکه جنبه‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی دارد بزرگترین تبلور وحدت جهان اسلام است.

نماز عید فطر بزرگترین تبلور وحدت جهان اسلام است

حجت‌الاسلام علی انصاری‌بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: اسلام برخی ایام را که مناسبت‌های ویژه‌ای داشته یا از قداست و ویژگی خاصی برخوردار هستند عید اعلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: عید سعید قربان، عید سعید فطر و عید غدیر خم برجسته‌ترین اعیاد در مکتب اسلام و تشیع است ولی در بین همه اعیاد عید سعید فطر از ویژگی و جلوه خاص برخوردار است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به ویژگی‌های ماه رمضان گفت: سیر و تقرب الی‌الله، تقوا، خلوص، خشوع و نزدیکی به خداوند بزرگ در این ماه تبلور بیشتری داشته بنابر این به احترام این همه عبادت، بندگی و پاسداشت زحمات بندگان عید فطر در پایان این ماه قرار داده شده است.

وی خاطر نشان کرد: عید فطر در حقیقت پاداش شب ‌زنده‌داری، خشوع و خضوع و ذکر و یاد خدای بزرگ است بنابراین این عید ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارد.

انصاری‌بویراحمدی نماز عید فطر را مهم‌ترین جلوه‌ این عید ذکر کرد و افزود: نماز عید فطر علاوه بر آنکه جنبه‌های عبادی، سیاسی و اجتماعی دارد بزرگترین تبلور وحدت جهان اسلام است.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک یک میلیارد مسلمان در سراسر دنیا در عید فطر از هر نژاد، قوم و قبیله‌ای در صفوفی منظم، گسترده و فشرده به تعبد خدا می‌پردازند که حاکی از وحدت مسلمانان است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: تمام مسائل دینی و سیاسی جهان اسلام در این روز مورد بررسی قرار می‌گیرند و از قداست فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و دارای تاثیرات و درس‌های فراوانی است.

وی عنوان داشت: پرداخت فطریه مهم‌ترین سمبل برای کمک به فقرا و همنوعان بوده و بزرگترین دستاورد اخلاقی، دینی و خیراندیشانه‌ای است که در عید فطر انجام می‌گیرد.

انصاری‌بویراحمدی در خاتمه با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع بیداری اسلامی در روز عید فطر گفت: اگر همه مسلمانان در این روز یادی از بیداری اسلامی کنند و به بررسی این موضوع بپردازند سبب فرهنگ و نهادینه شدن بیداری اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/ک20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول