اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی قزوین:

نماز باشکوه عید فطر نشانه وحدت مردم بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی قزوین با تمجید از حضور کم‌نظیر مردم در نماز عید فطر این حضور باشکوه را نشانه وحدت و انسجام مردم کشورمان در برابر دشمنان دانست.

نماز باشکوه عید فطر نشانه وحدت مردم بود

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی امروز به مناسبت پایان یافتن ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه خداوند متعال در پایان این ماه به مردم روزه‌دار پاداش الهی‌ عطا می‌کند، اظهار کرد: افرادی که در ماه مبارک رمضان عمدا روزه نگرفتند، در این روز از پاداش پروردگارشان مایوس و ناامید هستند.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر شبیه‌ترین روز به روز قیامت است، بیان کرد: خداوند متعال در این عید همانند روز قیامت به افراد نیکوکار برترین نعمت‌های خود را عطا می‌کند تا آنان با بهره‌گیری از این نعمت‌ها در زندگی دنیایی و آخرت موفق و رستگار باشند.

نعمت‌اللهی ابراز کرد: بر  این اساس در دین اسلام بسیار تاکید شده است که مسلمانان در پایان ماه مبارک بسیار دعا کنند و از خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را طلب کنند تا رستگار شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: مسلمانان همانطور که به انجام دادن اعمال در ماه مبارک رمضان و روز عید فطر تلاش ‌می‌کنند باید این مهم را در پایان این ماه و روزهای دیگر نیز ادامه دهند تا بتوانند از برکات این اعمال بهره‌مند شوند.

برپایی نماز عید فطر توطئه‌ دشمن را نقش بر آب کرد

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه عید سعید فطر از بزرگ‌ترین عید مسلمانان است، گفت: روز گذشته مردم روزه‌دار برای برپایی نماز عید سعید فطر به مساجد رفتند تا بتوانند این نماز را به جا آورند و حضور کم‌نظیر مردم در این نماز بیانگر وحدت و انسجام مردم کشور در برابر دشمنان بود.

نعمت‌اللهی ادامه داد: با برپایی نماز عید سعید فطر روزه‌داران بزرگ‌ترین مانور سیاسی و عبادی خودشان را بعد از ماه مبارک رمضان در فضایی آکنده از معنویت، عظمت و شکوه این نماز را به نمایش گذاشتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مردم روزه‌دار به برپایی نماز عید سعید فطر اهمیت ویژه‌ای دادند، ابراز کرد: برپایی این نماز برای آنان سرنوشت‌ساز بود، چراکه دشمنان اسلام به محکم بودن اتحاد و وحدت بین آنان پی ‌برده و همین امر نشان‌دهنده شکست آنان در طراحی نقشه‌ها و توطئه‌های علیه مسلمانان است.

ماه مبارک رمضان وحدت بین آحاد جامعه را افزایش داد

وی با بیان اینکه مردم روزه‌دار در ماه مبارک رمضان ‌به مدت یک ماه روزه ‌گرفتند، اظهار کرد: آنان در این یک ماه به تلاوت قرآن‌کریم، برپایی نماز جماعت، دعا و نیایش و مناجات با پروردگارشان پرداختند و همین امر موجب افزایش اطلاعات آنان در مسایل مختلف جامعه شده است تا در برخورد با مشکلات راحت‌تر بتوانند آنها را برطرف کنند.

نعمت‌اللهی ابراز کرد: مرم روز‌دار در ماه مبارک رمضان بیشتر در مراسم‌های مذهبی مساجد حضور یافتند و با بهره‌گیری از سخنرانی روحانیون در موضوع‌های مذهبی، دینی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، اخلاق و زندگی معنوی خودشان را ارتقا دادند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: ارتقای اخلاق معنوی اقشار مختلف جامعه موجب صمیمیت در روابط اجتماعی آنان می‌شود و با تحقق این هدف برخوردهای آنان با یکدیگر در جامعه مهربان‌تر و رئوف‌تر می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ماه مبارک رمضان بستری مناسب برای حضور مردم در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی و دینی بود و تحقق این امر وحدت بین اقشار مختلف جامعه را بیش از گذشته افزایش داده است.

وی با بیان اینکه مردم روزه‌دار یک ماه به عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال مشغول بودند، بیان کرد: آنان در این ماه مبارک قلب‌های خود را از آلودگی‌ها پاک کردند و برای کسب رضایت خداوند به هم‌نوعانشان در رفع مشکلاتشان کمک کردند و انجام همین امر موجب افزایش محبت و صمیمیت در روابط آنان با دیگران شد که باید در طول سال نیز استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول