اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

واژگونی خودرو باعث 32 درصد تصادفات در کرمانشاه است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: 32 درصد تصادفات رانندگی در استان ناشی از واژگونی خودرو است.

واژگونی خودرو باعث 32 درصد تصادفات در کرمانشاه است

خسرو کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مرحله دوم اجرای طرح انتظامی ترافیکی تابستانی در جاده‌های کشور چند روزی است که آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان سفرهای جاده‌ای 5 برابر شود لذا با توجه به این شرایط ویژه، پلیس راه استان تمامی تجهیزات خود را در این راستا به‌کار گرفته است.

کوثری با تاکید بر اینکه باید با حساسیت ویژه‌ای به ترافیک جاده‌ای توجه کنیم‌، تصریح کرد: اصلاح رفتار ترافیکی و سفرهای ایمن نتیجه رفتار مردم در حین رانندگی است.

وی افزود: در اجرای طرح بیش از 100 تیم سواره به صورت محسوس و نامحسوس‌، حدود 500 عامل انسانی وارد خدمتگزاری در جاده‌ها شدند و از ظرفیت بازرسان نامحسوس و سایر دستگاه‌های مرتبط در راستای تامین امنیت عبور و مرور و جلوگیری از حوادث و سوانح استفاده کرده‌ا‌یم.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه از دوربین‌های ثابت و سیار در جاده‌ها استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: قاطعانه قانون جدید را خصوصاً در ارتباط با  تخلفات حادثه‌ساز اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تنها راه ایمن بودن جاده‌‌ها گردن نهادن به قوانین راهنمایی و رانندگی است لذا سرعت غیر‌مجاز، سبقت غیرمجاز،حرکات مارپیچ و خطرآفرین‌، نبستن کمربند ایمنی‌، حرکت با دنده عقب و مکالمه با تلفن همراه از حرکات حادثه‌سازی هستند که پلیس با حساسیت بیشتری با آن برخورد می‌کند که علاوه بر اعمال قانون‌، نمره منفی نیز برای راننده منظور می‌شود.

کوثری گفت: آماری که پزشکی قانونی اعلام کرده است نشان می‌دهد که 32 درصد تصادفات در جاده به واژگونی خودرو مربوط می‌شود که به همین میزان تعداد تلفات نیز افزایش می‌یابد.

وی علل واژگونی خودرو را خستگی‌، خواب‌آلودگی‌، عدم توجه به جلو برشمرد که ریشه در عجله و شتاب دارد.

رئیس پلیس راه استان به رانندگان توصیه کرد: رانندگان هنگام رانندگی در سفر با نشاط و تندرستی کامل سفر خود را آغاز کنند و از سلامتی جسمی و روحی خود و همچنین سلامت فنی خودرو اطمینان داشته باشند.

وی بر بستن کمربند ایمنی تاکید کرد و گفت: رانندگان از حرکات غیرمجاز و حادثه‌آفرین پرهیز کنند تا امنیت در جاده‌ها برقرار شود.   

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول