اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه

68 دانش‌آموز کوهبنانی حافظ قرآن شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان گفت: بیش از 230 دانش‌آموز در طرح‌های قرآنی این شهرستان شرکت و 68 نفر از افراد شرکت کننده موفق به حفظ جزءهایی از قرآن کریم شدند.

68 دانش‌آموز کوهبنانی حافظ قرآن شدند

رضا مطیع‌دولت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: یکی از اهداف و سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد برنامه‌های فرهنگی پرداختن به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری است که ایشان فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی افزود: طرح نشاط معنوی در سه بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی عصمت، بی‌بی خاتون و سلیمانشاه در سطح شهر کوهبنان و دهستان جور برگزار شد و در این کلاس‌ها که شامل آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم، احکام، مهدویت و کلاس‌های اخلاقی بوده است، تعداد زیادی از نونهالان و نوجوانان در سه بخش ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شرکت کرده‌اند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در کلاس‌های اوقات فراغت امسال را حدود 238 نفر عنوان کرد.

وی افزود: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت دادن به اوقات فراغت جوانان و گسترش فرهنگ قرانی امسال با آمادگی این اداره و تعدادی از مربیان تحصیل کرده در رشته‌های علوم قرآنی و طلاب علوم دینی، این دوره به مدت 45 روز در سه امامزاده شهرستان برگزار شد.

 

مدیر اوقاف کوهبنان عنوان کرد: در این راستا حدود 68 نفر از افراد شرکت کننده موفق به حفظ جزءهای یک، دو و حفظ جزء 30 قرآن شدند و تعدادی هم موفق شدند تا جزء دهم را حفظ کنند.

مطیع‌دولت تصریح کرد: یاس نبوی، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، روخوانی، روان‌خوانی، گسترش  سنت حسنه وقف، بصیرت عاشورایی، راه‌اندازی کتابخانه، برپایی مراسم اعیاد اسلامی، ولادت‌ها، شهادت‌ها و ... از جمله برنامه‌های فرهنگی است که اداره اوقاف و امور خیریه اجرا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح سهمیه بقاع متبرکه پرورش 81 حافظ و قاری بوده است که در این راستا موفق بوده‌ایم.

مطیع‌دولت بیان داشت: برگزاری این کلاس‌ها در بقاع متبرکه تأثیر بسیار مطلوبی در یادگیری دانش‌آموزان در روخوانی و روان‌خوانی و یادگیری احکام نماز داشته است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول