اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرکرد:

روزانه 130 تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: روزانه 130 تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود.

روزانه 130 تن زباله خانگی در شهرکرد تولید می‌شود

نورالله غلامیان دهکردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه هر شهروند از تولید زباله در شهرکرد 725 گرم است.

وی دفن بهداشتی زباله را یکی از راه‌های حفظ سلامت جامعه برشمرد و گفت: برهمین اساس لازم است تا آموزش همگانی با جدیت بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.‌

غلامیان دهکردی با اشاره به تولید روزانه 128 تن زباله خانگی در سطح شهرکرد، از زباله به عنوان طلای کثیف یاد کرد و گفت: حدود 95 درصد زباله‌های تولیدی‌، فسادپذیرند و توسط مراحل کمپوست و بازیافت قابل استفاده خواهند بود.

شهردار شهرکرد با تأکید بر لزوم آموزش‌های همگانی‌ تصریح کرد: برهمین اساس آموزش مهم‌ترین عنصر در اجرای مطلوب این طرح است و لازم و ضروری است.

وی در ادامه از مشارکت به عنوان کلیدی‌ترین مفهوم رایج در فرآیند توسعه شهری نام برد و گفت: اگر چه عوامل فراوانی در توسعه شهری موثرند ولی آنچه تمامی کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند، نقش بی‌بدیل مشارکت مردم است که به عنوان یک تجربه موفق در اغلب کشورهای دنیا توانسته است نتایج بسیار مطلوبی را در توسعه شهری به همراه داشته باشد.

غلامیان دهکردی با تأکید بر اینکه بدون مشارکت تمامی بخش‌های جامعه دستیابی به توسعه پایدار در کشور امری زمان‌بر و مشکل است، گفت: بر همین اساس یکی از موثرترین راهکارها در ارتباط با توسعه شهر گسترش فرهنگ مشارکت عمومی در جامعه است که این کار باید از طریق برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و عملی مختلف و مستمر انجام پذیرد.

وی تصریح کرد: باید کوشید تا شهروندان را نسبت به مسائل محیطی که در آن زندگی می‌کنند حساس کرده و آنان را در راستای بهبود شرایط تشویق کرد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول