اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

یک گرم شیرابه زباله دو متر مکعب آب را آلوده می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: یک گرم شیرابه زباله دو متر مکعب آب را آلوده می‌کند.

یک گرم شیرابه زباله دو متر مکعب آب را آلوده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید عیسی هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند استان مازندران اظهار داشت: مازندران روزانه حدود 3 هزار تن تولید زباله دارد که 75 درصد زباله استان تر و 25 درصد آن خشک است.

وی تصریح کرد: زباله به عنوان تهدید جدی مازندران است و باید تلاش کنیم که با استفاده از فناوری‌های نو تهدید تبدیل به فرصت شود.

هاشمی حیدری درباره مسائل مطرح شده در جلسه در مورد استقرار کارخانجاتی که از زباله کمپوست تولید کنند، خاطرنشان کرد: مازندران خاطره خوبی از استقرار کارخانجات کمپوست ندارد و با توجه به تجربیات به دست آمده در مورد کمپوست موقفیت مناسبی در این زمینه کسب نکردیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران در ادامه در مورد یکی از شرکت‌هایی که از زباله کود گیاهی تولید می‌کرد و با پیشنهاد جدید یکی از حاضران جلسه رو به رو شد، بیان داشت: طرح‌هایی در مازندران باید مورد حمایت قرار گیرد که با توجه به شرایط اقلیمی و اعتباری در استان قابل اجرا باشد.

وی تاکید کرد: قراردادن علامت سوال‌هایی که باعث عدم اجرایی طرح‌های زودبازده به نفع استان می‌شود باید پرهیز کرد.

این مسئول در ادامه گفت: یک گرم شیرابه زباله دو متر مکعب آب را آلوده می‌کند و برای رفع مشکلات زباله در مازندران باید در ابتدا شیرابه‌های فکری را از بین ببریم.

معاون عمرانی استاندار مازندران بیان داشت: زباله تهدید نیست، فرصت است و باید روش‌های استفاده از زباله را جمع‌آوری و برای ساماندهی آن در استان اقدام کنیم.

وی در ادامه خواستار تسریع در اجرایی شدن طرح زباله‌سوز نوشهر شد و بیان داشت: مسئولان اجرایی نوشهر برای تکمیل این پروژه باید از همه توان خود بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول