اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی:

امنیت کامل در مناطق مرزی آذربایجان‌غربی برقرار است

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: امنیت کامل در مناطق مرزی آذربایجان‌غربی برقرار بوده و این موضوع مرهون همکاری مرزبانان و مرزنشینان است.

امنیت کامل در مناطق مرزی آذربایجان‌غربی برقرار است

شهرام عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: در مرزهای استان آرامش و ثبات کامل ایجاد شده است، به طوری که با تخصیص اعتبارات مناسب نسبت به سیم‌خاردارکشی، فنس‌کشی، حفر کانال، ایجاد نیوجرسی، احداث دیوار بتنی و .. اهتمام می‌شود.

وی با اظهار به این مطلب که براساس آخرین بررسی‌ها آذربایجان‌غربی 967 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور دارد، اضافه کرد: این استان 135 کیلومتر با نخجوان، 560 کیلومتر با ترکیه مرز مشترک دارد که بقیه مسافت نیز به مرز کشورمان با عراق مربوط می‌شود.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه درک متقابلی نسبت به اهمیت حراست از مرز بین مرزبانان و مرزنشینان وجود دارد اشرافیت کامل در این مناطق ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اشرافیت 100 درصد در مرزهای شمالی استان وجود دارد، اضافه کرد: تلاش می‌شود نسبت به تجهیز و رفع مشکلات مرزهای جنوبی استان اهتمام شده و حضور در مرزهای ارومیه، سلماس، چالدران، ماکو و خوی بیش از بیش افزایش یابد.

عباسی با اظهار به اینکه در اثر حضور مستمر کشفیات کاهش یافته است، بیان داشت: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از 800 دستگاه تجهیزات ماهواره‌ای کشف و ضبط شد که در مدت مشابه سال گذشته 928 دستگاه کشف شده بود پس این آمار بیانگر کاهش میزان کشفیات است.

وی اضافه کرد: در اثر همکاری عشایر، مرزنشینان و مرزبانان تحرکات مرزی تا اندازه قابل توجهی کاهش یافته است، به طوری که می‌توان گفت حتی در مرزهای شمالی معضل تردد غیرمجاز به صفر رسیده است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای انسداد مرزی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نسبت به ایجاد موانع فیزیکی اعم از ابنیه، ابزارهای الکترونیکی، الکترواپتیکی و  ... اهتمام شده و از طرف دیگر مرزبانان در نقاط مختلف حضور موثر و توام با هوشیاری دارند، امنیت در مناطق مرزی بالا رفته است.

عباسی خبرنگاران را برای بازدید از مناطق مرزی دعوت کرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه باید از طریق حضور یافتن در کنار مرزبانان، اوضاع را از نزدیک رصد کنند تا به این باور برسند که در نقاط صفر مرزی هیچ مشکلی وجود ندارد، همچنین با اطلاع‌رسانی مناسب ساکنان روستاهای مرزی را برای همکاری بیشتر تشویق کنند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول