اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

فرآوری 697 هزار تن محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از فرآوری 697 هزار و 294 تن انواع محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

فرآوری 697 هزار تن محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، طهمورث فتاحی بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری این سازمان، اظهار داشت: مجموع محصولات قابل فرآوری در استان چهار‌محال‌ و‌ بختیاری تا پایان سال 91 افزون بر 697 هزار و 294 تن است.

وی با اشاره به فرآوری 50 درصد از محصولات کشاورزی این استان، گفت: 30 درصد هم ظرفیت طرح‌های در دست اجرا و به صورت تازه‎خوری مصرف می‌شود و حدود 20 درصد دیگر نیز به دلیل عدم سرمایه‌گذاری، ایجاد و استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی و برداشت‌های سنتی فعلا به صورت ضایعات در تمامی محصولات کشاورزی وجود دارد.

فتاحی تعداد صنایع تبدیلی کشاورزی فعال در بخش فرآوری و تبدیل تولیدات بخش کشاورزی در این استان را 130 کارگاه عنوان کرد و گفت: از این میزان بیش از 50 درصد آنها توسط سازمان جهاد کشاورزی مجوز احداث، حمایت و بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه سهم صنایع تبدیلی را 30 درصد از تسهیلات سرمایه‌ای در بخش توسعه کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: با ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در کنار مزارع تا حد زیادی مشکل ایجاد ضایعات در بخش کشاورزی کاهش یافته است.

وی افزود: صنایع تبدیلی نه تنها ضایعات کشاورزی را به حداقل می‌رساند بلکه بسیاری از ضایعات را به مواد با ارزش غذایی تبدیل می‌کند.

به گفته وی، حمایت از صاحبان صنایع غذایی برای ایجاد واحدهای صنعتی در کنار مزارع، دامداری‌ها و واحدهای شیلاتی در افزایش کیفیت محصولات غذایی و حفظ ارزش تغذیه محصولات کشاورزی موثر است.

فتاحی تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و نیز ماشین‌آلات با کیفیت در صنایع غذایی به رشد و توسعه ارز آوری، مرغوبیت محصول و سود اقتصادی کشور کمک اساسی می‌کند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول