اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

9 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبیاری تحت فشار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: 9 هزار و 470 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

9 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبیاری تحت فشار می‌شود

ابوالفضل یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: مجهز شدن این سطح از اراضی کشوری به سیستم آبیاری تحت فشار طی هفت سال بعد از تاسیس استان صورت گرفته و به عنوان انقلابی در بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: هفت هزار و 38 هکتار در دولت دهم و دو هزار و 702 هکتار از اراضی کشاورزی استان در دولت نهم به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

یاوری با بیان اینکه 17 میلیارد ریال تسهیلات از محل شورای عالی آب به اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: این میزان تسهیلات به دو صورت توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق حمایت از کشاورزی برای هر هکتار مبلغ 35 میلیون ریال کمک دولت و 15 درصد آورده شخصی و قسمتی از طریق بانک کشاورزی معادل رقم صندوق است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: در مجموع سهم توسعه آبیاری تحت فشار برای هر هکتار مبلغ 70 میلیون ریال است.

وی با اشاره به مزایای آبیاری تحت فشار به ویژه در مناطق کشاورزی استان گفت:‌ ایجاد طرح‌‌ها و پروژه‌های آبیاری تحت فشار سبب ایجاد شیوه‌های نوین آبیاری در مزارع شده و علاوه بر آن هزینه‌های سایر روش‌های مختلف آبیاری را کاهش و از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی دارای یک میلیون و 100 هزار هکتار مرتع، 340 هزار هکتار جنگل، 340 هزار هکتار اراضی کشاورزی، 118 هزار هکتار بیابان و 34 هزار هکتار اراضی باغی است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول