اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی شهرستان مرودشت مطرح کرد

استقبال چشمگیر از آموزش رشته‌های صنایع دستی در مرودشت

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی مرودشت از استقبال علاقمندان و هنرجویان از برگزاری 10 رشته آموزشی در حوزه صنایع دستی این شهرستان خبر داد.

استقبال چشمگیر از آموزش رشته‌های صنایع دستی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، فرهاد کشتکار اظهار داشت: در ترم اول آموزش رشته‌های صنایع دستی در این شهرستان، 174 هنرجو و علاقمند در 10 رشته شامل طراحی سنتی، سفالگری، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، عروسک‌بافی، سراجی سنتی، منجوق دوزی، ترمه دوزی، معرق کاری و منبت کاری شرکت کردند که این دوره در دو بخش تکمیلی و مقدماتی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: از مجموعه این کلاس‌ها، آموزش سه رشته طراحی سنتی، سفالگری و گلیم‌بافی در دوره تکمیلی و مابقی در دوره مقدماتی برگزار می‌شود.

کشتکار با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته در راستای فراگیر کردن آموزش در این حوزه ادامه داد: در این دوره، موفق به انعقاد سه تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی، شهرداری و کمیسیون امور بانوان شهرستان شدیم که بخشی از آموزش این رشته‌ها با همکاری این نهادها انجام می‌شود.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت در پایان ضمن اشاره به استفاده از اساتید مجرب بومی در این کلاس‌ها، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری این کلاس‌ها در سال‌های اخیر شاهد رشد و پرورش مربیان و اساتید مجرب بوده‌ایم که این امر نشأت گرفته از برگزاری منظم این کلاس‌ها است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول