اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه کننده سینما و تلویزیون:

بر ساخت فیلم‌های چند بعدی نظارت شود

خبرگزاری فارس: تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: فیلم‌های سه بعدی می‌توانند سبب ورود به عمق حوادث شوند اما، این فیلم‌ها می‌توانند سبب بروز مشکلات بینایی شوند بنابراین باید بر ساخت و کیفیت آثار سه بعدی توجه شایانی شود

بر ساخت فیلم‌های چند بعدی نظارت شود

حسین حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در اصفهان، اظهار کرد: ساخت فیلم‌های چند بعدی مدتی است که در سینماهای دنیا رواج پیداکرده است و در این مدت توانسته مخاطبان فراوانی را جذب کنند اما، سینمای ما از این موهبت محروم بوده است و ما برای جلوگیری از گسترش دامنه این محدودیت باید استارت سینمای چند بعدی را بزنیم.

وی افزود: با وجود اینکه فیلم‌های سه بعدی می‌توانند سبب ورود به عمق حوادث شوند اما، این فیلم‌ها می‌توانند سبب بروز مشکلات بینایی شوند بنابراین باید بر ساخت و کیفیت آثار سه بعدی توجه شایانی شود اما به هر حال سینما محصولی برای رویا پردازی است و نمی‌شود از آن صرفنظر کرد.

این تهیه‌کننده اصفهانی، در ادامه بیان کرد: سینمای ما در سال‎های اخیر رو به افول بوده است و روش سنتی خود را در حوزه فیلمسازی در پیش گرفته است و در این میان تولیداتی با ساختار تکراری خلق شده‌اند که برای مخاطب فاقد جذابیت هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که در سینمای ایران مدیریت هزینه چه مفهومی دارد و چرا تهیه کنندگان و فیلمسازان درصد قابل توجهی از هزینه‎های تولید فیلم را برای در اختیار گرفتن ستاره‌ها  اختصاص می‎دهند، اظهار کرد: آن‌قدر که ستاره‌ها در فیلم مهم هستند، فیلمنامه، کارگردانی و جلوه‌های ویژه نیز اهمیت دارند، به طور مثال سال گذشته فیلمی با جلوه‌های ویژه خاص اکران شد که با استقبال مردم همراه بود، در صورتی که از هیچ سوپراستاری هم در این فیلم استفاده نشده بود و دلیل فروشش هم تنها تبلیغات دهان به دهان مردم بود.

حائری تصریح کرد: بستر سینمای ایران در حوزه‎های مختلف به ویژه در بخش بازیگری مناسب برای فعالیت نیست و ارتباط میان بازیگران و سینماگران در حوزه ساخت فیلم تنها به روابط نزدیک خلاصه می‎شود.

وی گفت: روابط در سینما معضل مخربی است به همین دلیل نظارت باید از سوی مسئولان سینما در حوزه بازیگری به وجود آید، تا عناصر تخریبی مانند رابطه بازی در سینما به شکل کامل برطرف شود.

این تهیه کننده  با اشاره به اینکه، سینمای ایران در حال حرکت عقب‌گرد است و تنها جنبه اقتصادی آن سینما را رونق داده است، گفت: سینمای ما روند رو به جلو دارد چراکه نباید عاملی سبب توقف آن شود تا درهای این صنعت را به روی تکنولوژی برتر فیلمسازی دنیا باز کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول