حسین حائری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس، در اصفهان، اظهار کرد: ساخت فیلمهای چند بعدی مدتی است که در سینماهای دنیا رواج پیداکرده است و در این مدت توانسته مخاطبان فراوانی را جذب کنند اما، سینمای ما از این موهبت محروم بوده است و ما برای جلوگیری از گسترش دامنه این محدودیت باید استارت سینمای چند بعدی را بزنیم.
وی افزود: با وجود اینکه فیلمهای سه بعدی میتوانند سبب ورود به عمق حوادث شوند اما، این فیلمها میتوانند سبب بروز مشکلات بینایی شوند بنابراین باید بر ساخت و کیفیت آثار سه بعدی توجه شایانی شود اما به هر حال سینما محصولی برای رویا پردازی است و نمیشود از آن صرفنظر کرد.
این تهیهکننده اصفهانی، در ادامه بیان کرد: سینمای ما در سالهای اخیر رو به افول بوده است و روش سنتی خود را در حوزه فیلمسازی در پیش گرفته است و در این میان تولیداتی با ساختار تکراری خلق شدهاند که برای مخاطب فاقد جذابیت هستند.
وی در پاسخ به این پرسش که در سینمای ایران مدیریت هزینه چه مفهومی دارد و چرا تهیه کنندگان و فیلمسازان درصد قابل توجهی از هزینههای تولید فیلم را برای در اختیار گرفتن ستارهها اختصاص میدهند، اظهار کرد: آنقدر که ستارهها در فیلم مهم هستند، فیلمنامه، کارگردانی و جلوههای ویژه نیز اهمیت دارند، به طور مثال سال گذشته فیلمی با جلوههای ویژه خاص اکران شد که با استقبال مردم همراه بود، در صورتی که از هیچ سوپراستاری هم در این فیلم استفاده نشده بود و دلیل فروشش هم تنها تبلیغات دهان به دهان مردم بود.
حائری تصریح کرد: بستر سینمای ایران در حوزههای مختلف به ویژه در بخش بازیگری مناسب برای فعالیت نیست و ارتباط میان بازیگران و سینماگران در حوزه ساخت فیلم تنها به روابط نزدیک خلاصه میشود.
وی گفت: روابط در سینما معضل مخربی است به همین دلیل نظارت باید از سوی مسئولان سینما در حوزه بازیگری به وجود آید، تا عناصر تخریبی مانند رابطه بازی در سینما به شکل کامل برطرف شود.
این تهیه کننده با اشاره به اینکه، سینمای ایران در حال حرکت عقبگرد است و تنها جنبه اقتصادی آن سینما را رونق داده است، گفت: سینمای ما روند رو به جلو دارد چراکه نباید عاملی سبب توقف آن شود تا درهای این صنعت را به روی تکنولوژی برتر فیلمسازی دنیا باز کرد.
انتهای پیام/ح20/ط4001