اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه دانشکده طب سنتی:

طب اسلامی با دید کل‌نگر به درمان بیماری می‌پردازد

خبرگزاری فارس: مدیر گروه دانشکده طب سنتی گفت: طب اسلامی با دید کل‌نگر به درمان بیماری می‌پردازد.

طب اسلامی با دید کل‌نگر به درمان بیماری می‌پردازد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد ثاقبی عصر امروز در آستانه برگزاری نخستین کنگره طب اسلامی ایرانی اظهار کرد: طب اسلامی با دید کل‌نگر به درمان بیماری می‌پردازد.

مدیر گروه دانشکده طب سنتی با اشاره به اینکه طب اسلامی شفا را حالتی از بهبودی می‌داند تصریح کرد: این مسئله است که طب اسلامی را بسیار لطیف و دلنشین می‌کند.

مدیر گروه دانشکده طب سنتی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی خشک و آپارتمان نشینی که حالت ماشینی دارد شرایط بحران و طغیان روحی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در این شرایط باید از دستورات طب اسلامی بسیار کمک گرفت.

مدیر گروه دانشکده طب سنتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در طب سنتی خودمان از غرب عقب هستیم، ادامه داد: باید در مورد مسائل مربوط به طب سنتی، طب اسلامی و طب مکمل بیشتر از این سرمایه‌گذاری کنیم.

ثاقبی دامنه شمول احادیث و روایات را بسیار وسیع دانست و تاکید کرد: در یک کار تحقیقاتی حدود 20 هزار حدیث جمع‌آوری شده است که از هر کدام از آنها می‌توان یک پایان‌نامه را استخراج کرد.

مدیر گروه دانشکده طب سنتی در ارتباط با راه‌های شناسایی بیشتر طب اسلامی بیان کرد: باید روی این دست از احادیث که به علم پزشکی مربوط می‌شود، بیشتر کار کنیم.

ثاقبی در این راستا ادامه داد: همچنین بایستی یک تیم کامل از افراد متخصص و کارشناس هم در زمینه‌های فقهی و هم در زمینه‌های پزشکی را تشکیل داد که روی این احادیث از منظرهای مختلف کار کارشناسی انجام بدهند.

انتهای پیام/آ20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول