اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی راهبردی شورای فرهنگی خراسان‌رضوی:

مجتهد در حوزه طب اسلامی نداریم، مرجع پزشکان ما غربی‌ها هستند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی راهبردی شورای فرهنگی خراسان‌رضوی گفت : مجتهد در حوزه طب اسلامی نداریم و در این ارتباط مرجع پزشکان ما غربی‌ها هستند.

مجتهد در حوزه طب اسلامی نداریم، مرجع پزشکان ما غربی‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، حجت الاسلام ابرهیم سعدی صبح امروز در گردهمایی "وحدت اسلامی و تبلیغ امت اسلامی" که در جمع طلاب غیرایرانی در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ یعنی جامعه‌سازی دینی اما، در این ارتباط یک خطای بزرگ رخ داده زیرا ابزار را محور قرار دادیم و این مشکل اساسی است.

وی ادامه داد : در فلسفه، هنر اساس و محور هنرمند را قرار می‌دهیم زیرا ابزار و قالب‌ها در اختیار هنرمند است اما، قرار دادن قالب سبب کاهش پیام رسانی هنرمند شده است.

سعدی افزود: مبلغ دین اسلام باید پیام دین را تا لایه نهان اجتماع در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سایر مبانی  اجتماعی به‌ طور مناسب با نگاهی جامع انتقال دهد حتی اگر توانست در این ارتباط یک مدل جامعه دینی کوچک به وجود آورد.

معاون پژوهشی راهبردی شورای فرهنگی خراسان‌رضوی وظیفه مبلغ دین اسلام را تحول در زندگی جوامع بشری است گفت: هدف تبلیغ باید خداشناسی، انسان‌سازی و برقراری عدالت در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: امروز هنرمندان ما در جامعه اسلامی تکیه‌گاه علمی و دینی ندارند و این یک مشکل است زیرا ما توجه کافی به جامعه‌سازی دینی نداشتیم و در این ارتباط به‌عنوان مثال فیلسوف مسلمانی که در زمینه سینما نظریه‌پردازی کند در حال حاضر وجود ندارد.

سعدی در ارتباط با نخبگان و رهبران فکری جامعه اسلام اظهار کرد: باید با روزنامه‌نگاران، مستندسازان، نویسندگان و هنرمندان جهان اسلام به‌عنوان ابزار کمک کننده به تعالی اسلام ناب محمدی یاری بگیریم.

معاون پژوهشی راهبردی شورای فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: بیشترین سهم در تبلیغات دینی را فیلسوفان و نخبگان اجتماعی دارند البته اگر مبتنی به وحی و معرفت الهی باشد.

وی ادامه داد: اندیشمندان آن قدر قدرت دارند که تعداد عظیمی از هنرمندان را جذب کنند و بر روی جامعه تاثیر بگذارند.

سعدی افزود: اگر نتوانیم تئوری‌های اندیشه را به جامعه‌سازی تبدیل کنیم مبلغ نیستیم و باید برویم سراغ علم و دانش که بهترین مرجع برای تبلیغ است.

معاون پژوهشی راهبردی شورای فرهنگی خراسان‌رضوی تاکید کرد: فیلسوفی که تنها یافته‌های فیلسوف قبلی را پردازش می‌کند فقط متخصص یک کتاب است اما اگر فلسفه‌ای را تولید کرد که بر جهان تاثیر بگذارد او مبلغ واقعی است.

وی، انقلاب اسلامی ایران را نتیجه آن نظام معرفتی و عرفان بزرگی دانست که توسط امام خمینی (ره) ساخته شد.

سعدی با اشاره به اینکه جامعه‌سازی دینی سبب می‌شود که شهرهای ما رنگ خدا و انبیا الهی را داشته باشد، اظهار کرد: شهرهای اسلامی امروز به اندازه کافی مجهز به علم نیست و وجود بازارهای ناهمگون سبب بروز رفتار انسان‌های ناهماهنگ شده است.

معاون پژوهشی راهبردی شورای فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: اگر در حوزه طب اسلامی دارای اجتهاد ‌بودیم دیگر مرجع پزشکان ما، پزشکان اروپا نبودند.

وی با اشاره به آثار طب اسلامی گفت: یکی از این آثار رساله الذهبیه حضرت رضا(ع) در ارتباط با طب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سعدی افزود: جای تاسف دارد که دانشجویان ما ربا را نمی‌دانند در حالی که عده زیادی از آنان در دانشگاه‌ها و در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند اما اصلاً با حسابداری اسلامی آشنایی ندارند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول