اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته دولت

طرح انتقال آب بن ـ بروجن در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: قطعه اول طرح بزرگ و مهم انتقال آب بن ـ بروجن ظهر امروز با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مردم استان چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد.

طرح انتقال آب بن ـ بروجن در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی قطعه اول طرح انتقال آب بن ـ بروجن در این استان اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که در طلیعه هفته دولت عملیات اجرایی این پروژه مهم و کلیدی استان آغاز می‌شود تا با اجرای آن شاهد تاثیر بسیار بزرگی در تامین نیاز آبی مردم این استان باشیم.

وی افزود: این روز در تاریخ این استان با عنوان یک روز به یادماندنی و تاریخی ثبت خواهد شد چراکه با اجرای این پروژه مشکلات آبی شهرها و روستاهای استان از نظر آب شرب و صنعتی برطرف می‌شود.

عنابستانی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ نیاز آبی 13 شهر، 11 روستا و چند شهرک صنعتی استان در حوزه آب شرب و صنعتی تامین می‎شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به خشکسالی‌های اخیر این استان اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های انتقال آب نظیر این پروژه می‌تواند بسیاری از مشکلات و بحران‌های آبی این استان را برطرف کند.

عنابستانی تصریح کرد: این پروژه باید در سال‌های گذشته اجرا می‎شد تا امروز با بحران‌های خشکسالی در استانی که منبع عظیمی از آب‌های کشور را دارا است، نباشیم.

وی با بیان اینکه آب‌های زیرزمینی این استان در سال‌های اخیر با افت شدیدی روبه‌رو بوده است، اظهار داشت: بر همین اساس استفاده از روان آب‌ها و بهره‌گیری از آب‌های جاری در دستور کار مدیریت اجرایی استان قرار گرفته تا از این طریق بر بحران آبی استان غلبه کنیم.

عنابستانی، بحران آبی استان را نتیجه عدم مدیریت صحیح منابع آبی دانست و گفت: برای استانی که دارای 10 درصد از منابع آبی کشور است شایسته نیست که در تامین آب شرب مردم خود با بحران روبرو باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرستان بروجن در حال حاضر با کم‌آبی شدیدی روبه‌رو است که با اجرای این پروژه انتقال آب می‌توان در راستای رفع این بحران گام مهمی برداشت.

عنابستانی آب را یکی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مهم این استان برشمرد و افزود: این در حالی است که به دلایل متعددی چون دلایل سیاسی و مدیریتی در دو سطح بومی و منطقه‌ای نتوانسته‌ این قابلیت را به خوبی مدیریت کند و از آن در راستای رشد و آبادانی استان بهره بگیرد.

وی به تلاش‌های مسئولان استان در کسب مجوز پروژه انتقال آب بن ـ بروجن اشاره کرد و گفت: گرفتن مجوز این پروژه بسیار سخت و پیچیده بود و در این راستا تلاش‌های بسیاری انجام گرفت تا در نهایت این مجوز گرفته شد و مراحل اجرایی آن از امروز آغاز می‌شود.

عنابستانی از مشارکت مردم استان در اجرا و تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه خبر داد و افزود: مردم استان این آمادگی را دارند که با خرید اوراق مشارکت در اجرا و تکمیل این پروژه، مسئولان را یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: با اضافه شدن منابع مالی مردم به منابع مالی این پروژه امید می‎رود این طرح تا یکی دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت همکاری و تعامل بخش‌های مختلف استان در اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه نیازمند عزم همگانی است که دستگاه‌های ذیربط در این راستا باید تلاش بیشتری داشته باشند.

عنابستانی افزود: باید از همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این استان در راه رشد و آبادانی آن بهره گرفت و با مدیریت صحیح منابع، در تحقق اهداف مورد نظر گام مهمی برداشت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول