اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عشایری جنوب کرمان خبر داد

آبرسانی سیار به 4 هزار خانوار عشایری منوجان و کهنوج

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان گفت: از جمله پروژه‌های عمرانی این اداره کل احداث 30 کیلومتر سیل‌بند در مناطق عشایری شهرستان‌های منوجان و کهنوج و آبرسانی سیار سالانه به حدود 4 هزار خانوار عشایری در این مناطق هستند.

آبرسانی سیار به 4 هزار خانوار عشایری منوجان و کهنوج

اسدالله توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی اجرا شده اداره کل امور عشایری جنوب کرمان در دولت دهم اظهار داشت: در مناطق دره شنگرا، گردنه‌های بهرآسمان، قصبه، گدار چهارراهان، گدار کوه‌لری، بیدشک به میجان، سربیژن و ... اصلاح مسیر انجام شده است.

وی افزود: با اصلاح مسیر این جاده‌ها خدمات‌رسانی به این مناطق بهتر صورت می‌گیرد.

توکلی تصریح کرد: در دولت دهم در مسیرهای امجز، سنگستان، سربیژن رمون، میانداران طبق، وروار، فاشکوه و ...عملیات احداث جاده از سوی این اداره کل صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: از دیگر پروژه‌های عمرانی در این اداره کل احداث 30 کیلومتر سیل‌بند در مناطق عشایری شهرستان‌های منوجان و کهنوج و آبرسانی سیار سالانه به حدود 4 هزار خانوار عشایری در این مناطق هستند.

مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان گفت: آب شرب عشایر و دام در غارشعیب 13 کیلومتر و آب شرب عشایری در تنگه حیدری به طول 4 کیلومتر انتقال یافته است.

توکلی بیان داشت: شبکه آب شرب، جدول‌گذاری و شن‌ریزی شهرک توسعه اراضی شهرستان عنبرآباد در دولت دهم ایجاد شده است.

وی در زمینه آب کشاورزی اذعان داشت: انتقال آب در کانون‌های توسعه اراضی، تل‌سیاه و بندسراجی از توابع شهرستان جیرفت در مجموع به طول 20 کیلومتر، عملیات برق‌رسانی، حفر و تجهیز چند حلقه چاه کشاورزی و انتقال آب به برخی زمین‌های کشاورزی در شهرستان عنبرآباد از دیگر این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول