اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد:

مهلت ثبت‌نام سهام عدالت تمدید شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد از تمدید مهلت ثبت‌نام دارندگان دعوتنامه سهام عدالت در استان برای آخرین بار خبر داد و گفت: نیمه مهرماه سال جاری اخرین مهلت ثبت‌نام دارندگان دعوتنامه سهام عدالت در یزد است.

مهلت ثبت‌نام سهام عدالت تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد مرادعلی‌ میر ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و آن دسته از دارندگان دعوتنامه سهام عدالت که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند باید به شرکت تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: عدم اقدام مشمولین به منزله انصراف و ابطال حق قلمداد می‌شود و پس از مهلت تعیین شده، این افراد از لیست مشمولان سهام حذف خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به تعداد ثبت‌نام شدگان در طرح سهام عدالت و نیز میزان سود پرداخت شده در این زمینه گفت: تاکنون بیش از 50 درصد جمعیت استان معادل 565 هزار نفر، برگ سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از 621 هزار نفر از واجدین شرایط و مشمولین دریافت سهام عدالت در استان، شناسایی و اقدامات لازم برای صدور برگ سهام آنها انجام شده است.

میر میزان پرداخت سود سهام عدالت را از سال 85 تا کنون 17 میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: آمادگی پرداخت برای بقیه سود سهام عدالت را داریم و چنانچه دولت دستور پرداخت بدهد بقیه سود را نیز خواهیم پرداخت.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش درآمد مالیاتی استان طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: درآمد مصوب استان یزد در سال 87 به میزان یک‌هزار و 436 میلیارد ریال بوده که در سال  88 با 16 درصد رشد به یکهزار و 671 میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: درآمد مصوب استان در سال 89 با 33 درصد رشد نسبت به سال قبل آن به دو هزار 228 میلیارد ریال رسید و در سال 90 با 13 درصد رشد به دو هزار و 528 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی در ادامه میزان اعتبارات جاری مصوب در سال‌های 87 تا 90 را به ترتیب 548 میلیارد ریال در سال 87، 747 میلیارد ریال در سال 88، 860 میلیارد ریال در سال 89 و 998 میلیارد ریال در سال 90 اعلام کرد و گفت: به همین میزان اعتبار هر سال به دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شده است.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد اعتبارات مصوب سال جاری که تاکنون ابلاغ شده را 922 میلیارد و 627 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 266 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی میزان اعتبارات جاری سال گذشته را 4 هزار و 31 میلیارد ریال و اعتبارات عمرانی را 113 میلیارد ریال اعلام کرد.

مرادعلی میر همچنین از رشد 65 درصدی درآمد وصولی استان یزد طی سال جاری خبر داد و گفت: میزان درآمدهای استان از ابتدای سال تاکنون 65 درصد رشد داشته که نسبت به مصوبه سال جاری 7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری در گروی حمایت از تولیدات داخلی است.

رییس سازمان اقتصاد و دارایی استان با بیان اینکه توجه ویژه به بحث اقتصادی مقاومتی می تواند موجب خنثی شدن تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان شود، تصریح کرد: با تقویت زیرساخت‌های داخلی و تکیه بر تولید ملی و درآمد‌های مالیاتی، تحریم‌های کشورهای غربی نیز بی‌اثر خواهد شد و بهره‌گیری هرچه بیشتر از توان داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف از اقتصاد مقاومتی در تنگنا قراردادن مردم نیست، تصریح کرد: مدیریت اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید و مصرف بهینه است که در این دو بخش نقش مردم و مسئولان حائز اهمیت است.

میر همچنین اضافه کرد: تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول