اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی حوزه‌:

زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب در جنبش عدم تعهد‌ها تبیین شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید زمینه تحول غیر متعهدها را فراهم کند، پرداختن به زورگویی و زیاده‌خواهی آمریکا و غرب را در اجلاسیه شانزدهم ضروری دانست.

زیاده‌خواهی‌های آمریکا و غرب در جنبش عدم تعهد‌ها تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی با اشاره به اجلاسیه شانزدهم کشورهای غیر متعهد در تهران، غیر متعهدها را نیروی بالفعلی دانست که می‌توانند در مسائل جهانی تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به عدم تأثیرگذاری لازم در مدت تشکیل این جنبش اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در جنبش غیر متعهد‌ها وجود دارد، متأسفانه غیر متعهد‌ها آن طور که باید در مسائل جهانی‌ تأثیرگذار نبوده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر جنبش غیرمتعهدها در مسائل مختلف جهانی ورود پیدا می‌کرد و تأثیرگذار می‌شد، جایگاه بهتر و قوی‌تری در دنیا داشت، افزود: هر چه تشکیلاتی فعال‌تر باشد، می‌تواند تأثیرگذار‌تر بوده و در جلوگیری از برخی مسائل بین‌المللی نقش‌آفرینی کند.

غروی به ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: ایران باید بتواند با درایت لازم و واقع‌بینانه‌، از این ظرفیت عظیم استفاده کرده و زمینه تحول غیر متعهد‌ها را فراهم آورد.

وی به انتظاراتی که از شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد می‌رود پرداخت و گفت: انتظار می‌رود که در این اجلاسیه به مسائل مهم کشورها از جمله زورگویی و زیاده‌طلبی آمریکا و برخی کشورهای غربی پرداخته شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: تحریم‌های بی‌حساب و کتاب علیه ایران، تصمیم‌گیری نسبت به رژیم کشورهای مستقل، حمایت از  تروریسم، بر هم زدن نظام و آرایش ساختاری کشورها و... از جمله اقداماتی است که از سوی آمریکایی‌ها در حال پیگیری است.

وی با اشاره به جنایت‌های این دولت‌های ظالم به بهانه کمک به ملت‌ها افزود:‌ جنایت‌های آمریکا در عراق، افغانستان و برخی کشورهای آفریقایی و حتی آسیایی، سکوت مرگبار آنها نسبت به جنایت‌های برخی رژیم‌های غیر مردمی نسبت به مردم مسلمان، حمایت از برخی رژیم‌های مرتجع، چراغ سبز نشان دادن به آنها و حامیانشان و مظلومیت ملت‌هایی مانند بحرین و... از مسائلی است که باید در اجلاسیه عدم تعهد‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول